۱۰۲ میلیارد ریال تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در تربت حیدریه پرداخت شد
۱۰۲ میلیارد ریال تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در تربت حیدریه پرداخت شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه گفت: تاکنون بیش از ۱۰۲ میلیارد ریال تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر اسماعیل پناه در این باره گفت: از ابتدای امسال و با همه‌گیری ویروس کرونا برای دو هزار و ۲۹۱ واحد آسیب دیده با اشتغالزایی دو هزار و ۸۸۸ نفر پرونده تشکیل شد و برای دریافت ۲۴۵ میلیارد تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی ادامه داد: همچنین در نیمه نخست امسال به ۲۹۲ طرح اشتغال پایدار روستایی با اشتغالزایی ۷۲۷ نفر به میزان ۲۸۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه گفت: علاوه بر این تسهیلات، پرداخت بیمه بیکاری به ۲۵۳ نفر از کارگرانی که شغل خود را از دست داده‌اند انجام شد.

وی همچنین سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی امسال تربت‌حیدریه را ۱۱ هزار و ۲۷۹ میلیون ریال با عاملیت بانک توسعه تعاون اعلام و بیان کرد: تاکنون ۲۷ طرح برای دریافت ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به بانک معرفی شدند که چهار طرح موفق به دریافت دو هزار میلیون ریال تسهیلات شده‌اند.

اسماعیل پناه، تعهد امسال این شهرستان را برای ایجاد اشتغال جدید و ثبت در سامانه رصد دو هزار و ۹۴۱ نفر اعلام کرد و گفت: در نیمه نخست امسال برای هزار و ۳۰۵ نفر از افراد جویای کاری معادل ۴۴ درصد تعهدات، شغل جدید ایجاد شد.

وی همچنین به آغاز اجرای طرح کارورزی از سال ۱۳۹۷ و تداوم آن تاکنون اشاره کرد و گفت: ۵۵۱ قرارداد کارورزی برای ۲۹۳ مرد و ۲۵۹ زن در این چارچوب منعقد شد که از این تعداد ۱۳۲ نفر در واحدهای پذیرنده استخدام و از معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما به مدت دو سال بهره‌مند شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۸ میانگین عملکرد در این بخش حدود ۲۵ درصد بود و این شهرستان رتبه نخست استان را به خود اختصاص داد، اما در نیمه نخست امسال به علت شیوع کرونا و استقبال کمتر از این طرح، تاکنون ۲۹ قرارداد منعقد و ۲۲ نفر به استخدام درآمدند و برای استفاده از معافیت بیمه‌ای به تامین اجتماعی معرفی شدند.

وی به رسیدگی پرونده‌های هیئت حل اختلاف یا تجدیدنظر مربوط به شهرستانهای مه‌ولات، بجستان، گناباد، خواف، زاوه و رشتخوار توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه نیز اشاره و عنوان کرد: ظرف نیمه نخست امسال ۱۹۶ فقره پرونده شکایت از کارفرما، به هیئت حل اختلاف رسیده است.

اسماعیل پناه تصریح کرد: همچنین در این مدت با احتساب پرونده‌های دوره قبل، ۱۷۴ فقره پرونده در هیئت تشخیص منجر به صدور رای و ۹۹ پرونده نیز در هیئت حل اختلاف منجر به صدور رای شد و در مجموع ۲۵ درصد آرای صادره منجر به سازش شده‌اند.

وی شمار بازرسی‌های انجام شده از واحدهای کارگری تربت‌حیدریه توسط بازرسان کار را ۷۵۰ مورد، حوادث ناشی از کار را ۲۱ مورد و تعداد برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی را نیز ۱۲۰ نفر ساعت اعلام کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه همچنین تعداد تعاونی‌های ثبت شده شهرستان تربت‌حیدریه را ۷۶۱ تعاونی اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۴۳ تعاونی با ۲۵۱ هزار و ۷۶ عضو، فعال و ۳۴۶ تعاونی غیرفعال هستند.

اسماعیل پناه، شمار تعاونی‌های ثبت شده در نیمه نخست امسال را نیز چهار تعاونی اعلام کرد و گفت: در این مدت ۷۰ مورد بازرسی و نظارت بر تعاونی‌ها توسط همکاران این اداره انجام شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 15