یک فعال عرصه‌ی شعر فارسی در مشهد: برگزیده نشدن اثر در جشنواره‌های ادبی، نافی ارزش‌های آن اثر نیست
یک فعال عرصه‌ی شعر فارسی در مشهد: برگزیده نشدن اثر در جشنواره‌های ادبی، نافی ارزش‌های آن اثر نیست

یک فعال عرصه‌ی شعر فارسی در مشهد گفت: برگزیده نشدن اثر در جشنواره‌های ادبی نافی ارزش‌های آن اثر نیست.

به گزارش اختر شرق؛ رضا عابدین زاده در نشست ادبی با حضور نامزدها و برگزیدگان خراسانی جوایز ادبی سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: منتخب نشدن اثر ادبی در جشنواره‌های ادبی در واقع از ارزش آن اثر ادبی نمی‌کاهد.

وی افزود: جوایز ادبی صرفا بستری جهت کمک به معرفی آثار ادبی به مخاطبین است و باید این را در نظر داشت که با منتخب نشدن در این جشنواره‌ها نباید شاعر به توانایی‌ها و استعدادهای خود شک کند.

فعال عرصه‌ی شعر فارسی در ادامه تصریح کرد: در انتخاب آثار ادبی برگزیده، علاوه بر مطالب تخصصی و فنی حوزه‌ی شعر فارسی ممکن است سلیقه‌ی داورها نیز ملاک سنجش آتار ادبی قرار گیرد که از این رو برگزیده نشدن اثر، نافی ارزش‌های آن نمی‌باشد.

نیاز به حمایت‌های بیشتر از برگزیدگان و نامزدهای جشنواره ادبی است

رضا عابدین زاده با بیان اینکه متاسفانه از برگزیدگان و نامزدهای جشنواره‌های ادبی حمایت‌هایی صورت نمی‌گیرد که امیدواریم این موضوع برطرف شود، خاطر نشان کرد: با حمایت‌های بیشتر از شاعران و هنرمندان شاهد موفقیت‌های بیشتر این عزیران خواهیم بود.

عابدین زاده تاکید کرد: امیدواریم شاهد حضور بیشتر هنرمندان و شاعران از شهرستان‌های مختلف در جشنواره‌های ادبی جهت برقرای ارتباط با شاعران و هنرمندان مطرح در راستای تبادل تجربیات و نظرات باشیم.

نوشتن و مستمر نوشتن ابعاد وجودی شاعر است

رضا یاوری از فعالان عرصه‌ی شعر فارسی در ادامه این نشست تصریح کرد: نوشتن و مستمر نوشتن از مهمترین ابعاد وجودی شاعر می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل منتخب نشدن در یک جشنواره ادبی نباید از نوشتن دست برداشت چرا که مستمر نوشتن و تلاش در این عرصه اهمیت فراوانی دارد و این موضوع شاعر را تبدیل به یک شاعر حرفه‌ای می‌نماید.

فعال عرصه‌ی شعر فارسی تاکید کرد: علاوه بر تکنیک‌های جذاب ادبی در یک اثر باید به محتوای اثر که از درون شاعر نشات گرفته توجه نمود تا بتوان هرچه بهتر اثار ادبی را درک کرد.

یاوری گفت: متاسفانه به بحث فرهنگ نگاه فقیرانه ایی داریم که این موضوع آثار جبران ناپذیری را در جامعه ایجاد می‌کند.

لازم به ذکر است؛ این نشست ادبی به همت مجموعه فرهنگی بوکتاب و با حضور نامزدها و برگزیدگان خراسانی جوایز ادبی سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

خبرنگار: مهدی رضایی

image_printچاپ مطلب

Visits: 5