یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه ایران بحث همبستگی است
یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه ایران بحث همبستگی است

عضو شورای مرکزی جبهه آرمان‌خواهان گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه ایران بحث همبستگی است، اما در پی شهادت سردار سلیمانی، همبستگی عجیب و خارق‌العاده‌ای به وجود می‌آید که تحلیلش با نظریه‌های موجود در جامعه‌شناسی ناممکن است.

به گزارش اختر شرق؛ جبهه‌ی آرمان‌خواهان واقع‌بین مشهد، میزبان محسن مهدیان، فعال رسانه‌ای و روزنامه نگار خبرگزاری فارس و مسعود ولی زاده، عضو شورای مرکزی جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین مشهد بود. این میزبانی، پیروی سلسله نشست‌های یاران انقلاب اسلامی و با عنوان «عملیات موشکی از حقیقت تا روایت»، در دفتر جلسات جبهه آرمان‌خواهان، واقع در خیابان ابوذر غفاری برگزار شد.

در این جلسه، وقایع خاص داخلی و بین‌المللی دو هفته اخیر منطقه، موردبررسی و تحلیل قرار گرفت.

جلسه با سخنان مسعود ولی زاده آغاز شد. وی بابیان اینکه، تحلیل‌ها و گزارش‌های کارشناسی و غیر کارشناسی زیادی در مورد وقایع دو هفته‌ی اخیر انجام‌شده است، نوع رویکرد خود را به وقایع، رویکرد اجتماعی دانستند و عنوان کرد: عموماً تحلیل اجتماعی، با یک‌فاصله نسبت به اتفاقات ارائه می‌شود و علت آن‌هم این است که چون اساساً از منظر متفاوتی به رویداد نگاه می‌کند، با آنچه در ظاهر دیده می‌شود تفاوت دارد.

عضو شورای مرکزی جبهه آرمان‌خواهان تأکید کرد: ما مفاهیمی داریم تحت عنوان واقعیت و تصویر واقعیت. آن چیزی که بر روی ما اثرگذار است، تصویر واقعیت است نه خود واقعیت؛ مگر آنکه ما خود، در واقعیت شرکت داشته باشیم.

ولی زاده، ضمن بیان این موضوع که حجم و عملکرد رسانه‌ در دنیای مدرن، به‌قدری زیاد است و به‌قدری در تمام ساحات زندگی خصوصی، عمومی، اجتماعی و اقتصادی ما نفوذ کرده است که تصویر واقعیت، بشدت در زندگی ما پررنگ شده، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه ایران بحث همبستگی است، اما در پی شهادت سردار سلیمانی، همبستگی عجیب و خارق‌العاده‌ای به وجود می‌آید که تحلیلش با نظریه‌های موجود در جامعه‌شناسی ناممکن است.

عضو شورای مرکزی جبهه آرمان‌خواهان در پایان خاطرنشان کرد: همبستگی مردم در جریان شهادت سردار سلیمانی موجب از بین رفتن اختلاف‌نظرها و ایجاد محبت بین مردم شد، به‌طوری‌که جریان‌های مخالف، جرئت اظهارنظر پیدا نکردند و اگر هم کردند، زیردست و پای این همبستگی له شدند.

خبرنگار: مریم مشتاقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 81