یلدای کارآفرینی در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد
یلدای کارآفرینی در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد

مراسم یلدای کارآفرینان دانشگاه صنعتی قوچان با هدف توسعه کسب‌وکارهای نوپا در سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ استاد زاده دبیر این نشست تخصصی کارآفرینانه، هدف از برگزاری این رویداد را توسعه کسب‌وکارهای نوپا خواند و تصریح کرد: رویدادهایی که واحد پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار می‌کند از دغدغه‌های کارآفرینی نشایت گرفته و به همین علت نیز خانه استارتاپ قوچان از سال ۱۳۹۵ زیر نظر این واحد شکل‌گرفته است.

دبیر این نشست تخصصی کارآفرینانه عنوان کرد: خانه استارتاپ، بر اساس همین استراتژی در نظر دارد به‌عنوان یکی از محرک‌های اصلی جهت بهبود اکوسیستم کارآفرینی شهرستان و ایجاد بستر و عناصر لازم برای رشد بنگاه‌های نوآور و تشکیل استارتاپ ها در قوچان بکوشد.

وی ادامه داد: در همین راستا برنامه‌ای با عنوان پاییز کارآفرینی قوچان برای کلیه جوانان، دانشجویان، شبکه‌سازی میان کسب‌وکارها و آموزش و مهارت آفرینی در حوزه کارآفرینی طرح‌ریزی کرده بود که شامل تور کارآفرینی زیست‌بوم مشهد، برگزاری پنجمین استارتاپ ویکند قوچان، برگزاری سه کارگاه تخصصی درزمینهٔ توسعه استارتاپ ها و درنهایت اختتامیه این طرح یلدای کارآفرینان قوچان بود.

استادزاده با بیان اینکه یلدای کارآفرینان قوچان با حضور سرمایه‌گذاران خطرپذیر، صنعتگران، کارآفرینان و مسئولین فرصت مناسبی برای شبکه‌سازی، جذب سرمایه‌گذار، آگاهی از بیم وامی‌ده‌ای استارتاپ ها در کشور و بهره‌مندی تجارب کارآفرینان می‌باشد، گفت: خانه استارتاپ در حاشیه رویداد، کافه مشاوره را محلی برای استفاده از خدمات مشاوره برای راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارها در نظر گرفته بود که با توجه به زمان کوتاه و فشردگی برنامه‌ها ۲۰ عدد مشاوره تخصصی در حاشیه این رویداد انجام گرفت.

افرادی با دغدغه‌های راه‌اندازی و توسعه یک کسب، جذب سرمایه‌گذار، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و کارآفرینانی که به توسعه و رشد فردی خود اهمیت می‌دادند، در این نشست شرکت کرده بودند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 18