یادواره شهدای بخش مرکزی شهرستان رشتخوار
یادواره شهدای بخش مرکزی شهرستان رشتخوار

یادواره شهدای بخش مرکزی رشتخوار با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران و ۸۰ شهید به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده شهدا ومسئولان محلی برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ یادگار هشت سال دفاع مقدس در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام گفت: همه ما مدیون شهدا هستیم و باید تلاش کنیم به شهدا ادا احترام کنیم.

سرهنگ با خرد با بیان خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شهیدان والامقام ما هیچ گاه فکر مصلحت شخصی نبودند و هر کاری می‌کردند فقط به خاطر رضای خدا و صلحت اسلام و مسلمین بود.

وی با بیان این مطلب که رمز پیروزی ایران اسلامی مادرانی هستند که توفیق یافتند فرزندان خود را به گونه تربیت کنند که با تاسی از مولایشان حسین (ع) با خلق حماسه‌هایی بی‌بدیل به افتخار شهادت نائل آمدند، گفت: ما میهمان خان کرم شهدا هستیم و شهدا بر اعمال ما حاضر و ناظر هستند و با عتایات ویژه خود گره‌های بزرگی از ما می‌گشایند.

سرهنگ با خرد با اشاره به وصیت نامه‌های شهدا اظهار کرد: در مسیر معرفی برای ادامه دادن راه شهدا تبیین مهمترین اقدام است.

این رزمنده دفاع مقدس، در ادامه این مراسم گفت: در مسیر معرفی برای ادامه دادن راه شهدا تبیین مهمترین اقداماست.

وی با بیان اینکه یادواره شهدا برای این است که بتوانیم ذات و دلایل این مسیر را که مبارزان ما چه زن و چه مرد طی کردند به مردم معرفی کنیم، اذعان کرد: ادامه راه شهدا از طریق تبیین این موضوعات برای مردم ما و همچنین برای همه بشریت می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

سرهنگ با خرد با بیان اینکه مظلومیت و غربتی که این مسیر ما داشت نگذاشتند به درستی این موضوعات منتشر شود، تصریح کرد: آن‌هایی که در این مسیر مسئولیت دارند باید به گوش مردم دنیا برسانند، چون وجدان‌های آگاه در دنیا زیاد است و می‌توانند این مسیر را به عنوان مسیر آزادی و عدالت انتخاب کنند تا بتوانند از حق خودشان دفاع کنند.

وی ادامه داد: پایداری و مقاومت رزمندگان اسلام در دنیا نظیر ندارد و توان رزمی ارتش‌های دنیا با انواع سلاح‌های پیشرفته در برابر توان رزمی رزمندگان اسلام اندک و ناچیز است.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمن از نظر تجهیزات نظامی خیلی قدرتمندتر است، اما نتوانسته هیچ غلطی بکند، تصریح کرد: آنچه توان رزمی رزمندگان ما را ارتقا می‌دهد، مقاومت اعتقادی رزمندگان است.

لازم به ذکر است؛ رشتخوار ۲۰۰ آزاده و ایثارگر و۸۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 8