گیاهان دارویی آینده کشاورزی استان خراسان رضوی است
گیاهان دارویی آینده کشاورزی استان خراسان رضوی است

سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: گیاهان دارویی آینده استان است و میتوان در حوزه کشاورزی استان، کشت‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی را توسعه داد.

به گزارش اختر شرق؛ جلسه توسعه کشت گیاهان دارویی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر باغبانی و کارشناسان در این حوزه برگزار شد.

محمد رضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: گیاهان دارویی آینده استان است و میتوان در حوزه کشاورزی استان، کشت‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی را توسعه داد.

وی ادامه داد: ۱۵ محور در توسعه گیاهان دارویی مطرح است، باید بعد از احصاء ظرفیت‌ها و داشته‌هایمان در این زمینه اولویت‌ها را تعیین کنیم و برای گرفتن نتیجه، باید ببینیم در چه جاهایی حلقه‌های موجود را می‌توان تکمیل کرد.

اورانی با اشاره به کشت زعفران، گفت: ۵۰۰ هزار خانوار از ۸۰ درصد سطح زیر کشت زعفران در خراسان رضوی ارتزاق می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی زعفران نیز بیان کرد: باید برای تسهیلات شرط بگذاریم مثلا برای صادر کننده‌ای که مستقیم از کشاورز خریدکند و جهاد کشاورزی آن کشاورز را تایید کند و یا اینکه مثلا در تعرفه هوایی برای صادرات بسسته‌های کوچک زعفران، صادرکننده را حمایت کنیم.

اورانی در پایان خاطرنشان کرد: صادر کننده‌های زعفران باید تحت یک تشکل ساماندهی شوند و جهاد کشاورزی کسانی را حمایت کند که در قالب یک هولدینگ و یا برند، صادرات زعفران را انجام می‌دهند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 45