گلایه کشاورزان صالح آبادی از اجحاف کمباین داران و هشدار مدیر جهاد
گلایه کشاورزان صالح آبادی از اجحاف کمباین داران و هشدار مدیر جهاد

با توجه به آغاز فصل برداشت گندم وجو، جمعی از کشاورزان شهرستان صالح آباد نسبت به کمبودکمباین و همچنین گرانی نرخ برداشت گندم و جو با این دستگاه به شدت اظهار گلایه کردند.

به گزارش اختر شرق؛ با توجه به آغاز فصل برداشت گندم وجو، جمعی از کشاورزان شهرستان صالح آباد نسبت به کمبودکمباین و همچنین گرانی نرخ برداشت گندم و جو با این دستگاه به شدت اظهار گلایه کردند.

این کشاورزان عنوان کردند: جو و گندم دیم را کمباین داران هکتاری ۴۰۰ هزار تومان از مردم پول گرفته اند به آنها می گوییم شما نرخنامه ندارید و درست نیست زراعت ما را با سرخس مقایسه میکنید که نرخ فلان شهرستان این قدر است، در عوض فکر نمی کنید که در سرخس هر هکتار بیشتر از ۱۵۰۰کیلو برداشت می کنند.

آنان بیان کردند: به خدا ما دیروز هزینه های بذر و تراکتور و کمباین را حساب کردیم باید چیزی هم از جیبمان بگذاریم، انصاف هم خوب است اما کمباین داران می گویند ما نرخنامه را قبول نداریم لذا تقاضا داریم مسئولان جهاد رسیدگی کنند.

یک کشاورز از روستای شورستان علیا هم خاطرنشان کرد: اگر با این وضع پیش برویم سال آینده نمی توان غلات کشت کرد بنابراین جهاد تقاضای چند تا کمباین کرده و به استان درخواست بدهند تا کشاورزان در سال جاری متضرر نشوند و به سال آینده هم امیدوار شوند.

وی تصریح کرد: نرخ برداشت گندم آبی را هر هکتاری یک میلیون و دویست گفته اند، مگرچه خبر است!، متاسفانه تا اول پول را توی مشت کمباین داران نکنیم آنها هیچ اقدامی نمی کنند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان صالح آباد هم پیرو شکایات وانتقادات مردمی مبنی بر عدم رعایت نرخنامه توسط کمباین داران منطقه، یک نرخنامه مصوب منتشر کرد و ازعموم کشاورزان خواست چنانچه کمباین داران رعایت نرخنامه مصوب را نکنند نامشان را به جهادکشاورزی شهرستان اعلام، تا آنها را در احقاق حقشان کمک کند.

مهندس علیرضا آرمین به کمباین داران شاغل در صالح آباد هشدار داد: چنانچه قیمت‌های نرخنامه مصوب را رعایت نکنند سوختشان را قطع، واز ادامه فعالیتشان در شهرستان جلوگیری خواهدشد.

خبرنگار: ابوالحسن صاحبی جهان آبادی

image_printچاپ مطلب

Visits: 22