گلایه کشاورزان رشتخواری از عدم پرداخت پول زعفران توسط سازمان تعاون روستایی
گلایه کشاورزان رشتخواری از عدم پرداخت پول زعفران توسط سازمان تعاون روستایی

کشاورزان زعفران کار رشتخواری خواستار مطالبات خود از فروش زعفران به دولت شدند و گفتند: دولت در پی خرید حمایتی زعفران از کشاورزان قول داد بود به بعد از نتیجه آزمایش زعفران پول کشاورزان را یکجا پرداخت نماید اما بعد از گذشت دو ما هنوز خبری از پرداخت مطالبات پول زعفران کشاورزان رشتخوار نیست.

به گزارش اختر شرق؛ جمعی از کشاورزان زعفران کار رشتخواری با تقدیر از خرید حمایتی دولت گفتند: با توجه به تحویل پنج تن زعفران به اداره تعاون روستایی رشتخوار، دولت به چندنفری نیمی از مطالبات آنان را داده اما تعداد زیادی از کشاورزان هیچ‌وجهی دریافت نکرده‌اند.

یک عضو صنفی کشاورزان رشتخوار گفت: با توجه به اینکه دو ماه از خرید زعفران کشاورزان در شهرستان رشتخوار می‌گذرد متأسفانه مردم منتظر دریافت پول محصولشان هستند تا بتوانند بدهی‌های معوقشان را بدهند.

حسینی با درخواست پرداخت مطالبات زعفران کاران رشتخوار، گفت: اکثر کشاورزان زعفران کار به بانک‌ها، مغازه‌ها و کارگران بدهکارند.

 اداره تعاون روستایی شهرستان رشتخوار در این باره گفت: ۵۰ درصد مبلغ محصول کشاورزان در رشتخوار تا تاریخ ۲۰ آبان ۹۸ پرداخت‌شده است.

لازم به ذکر است؛ شغل بیش از ۸۰ درصد مردم در شهرستان رشتخوار کشاورزی و دام‌پروری است و محصول زعفران ازجمله سه محصول مهم تولیدی در این شهرستان است.

همچنین میزان خرید محصول دوره قبل طرح حمایتی زعفران در رشتخوار بیش از ۸ تُن زعفران خشک بوده است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 150