گلایه نماینده باشگاه کشاورزان شهرستان رشتخوار از روند پرداخت خرید حمایتی زعفران
گلایه نماینده باشگاه کشاورزان شهرستان رشتخوار از روند پرداخت خرید حمایتی زعفران

نماینده باشگاه کشاورزان جوان روستایی شهرستان رشتخوار با توجه به اینکه تنها درآمد مردم روستاهای این شهرستان خصوصاً بخش مرکزی از زعفران هست و تاکنون بیش از ۴۰ روز از تحویل زعفران به اتحادیه تعاون روستایی می‌گذرد متأسفانه هنوز از واریز قسط اول بهای محصول خبری نیست، خواستار پرداخت دسترنج کشاورزان زعفران کار رشتخواری شد.

حسن غلامی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با تأکید بر اینکه اجرای طرح حمایتی خرید توافقی زعفران به نفع کشاورزان است، عنوان کرد: ما از مسئولان در جهت اجرای این طرح قدردانی می‌کنیم، اما نحوه اجرای طرح اگر با مدیریت بهتری نسبت به پرداخت بهای محصول به کشاورزان دنبال شود بسیار مطلوب‌تر خواهد بود.

غلامی اظهار کرد: کشاورزان این منطقه تا نیاز نداشته باشند محصول خود را به بازار نمی‌دهند و کشاورزانی که محصول خود را تحویل اداره تعاون روستای داده‌اند مطمئناً به پولشان نیاز داشته‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه یک ماه کامل از خرید زعفران کشاورزان در شهرستان گذشته است، اما مردم همچنان منتظر دریافت بهای محصول خود هستند تا با استفاده از آن بتوانند بدهی‌های معوقشان را پرداخت کنند.

نماینده باشگاه کشاورزان جوان روستایی شهرستان رشتخوار در پایان خاطرنشان کرد: شغل اکثر مردم روستاهای شهرستان کشاورزی است و محصول زعفران جز مهم‌ترین محصولات کشت‌شده در این روستا است در حال حاضر اکثر کشاورزان در طرح خرید حمایتی زعفران امسال زعفران خشک خود را تحویل اداره تعاون روستایی داده‌اند. رشتخوار سالانه بیش از ۲۰ تن زعفران خشک در رنج‌های مختلف تولید و به بازارهای مصرف عرضه می‌کند که در سال جاری پنج‌تن فقط به تعاون روستایی رشتخوار داده ولی هنوز فقط دو نوبت از یک تعداد کم کشاورزان زعفران کار رشتخوار ی تحویل‌شده و ۸۰ درصد پول دریافت نکرده‌اند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 19