گزارش اختر شرق از هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد
گزارش اختر شرق از هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد

هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، امروز با حضور اکثریت اعضاء در محل سالن جلسات علنی شورا، واقع در طبقه دوم تالار شهر برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد با خوش‌آمد گویی و تبریک محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد به محمد محسن مصحفی، جهت انتصاب ایشان به سمت سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد و ذکر مناسب‌های هفته آغاز شد.

در ابتدا خانم رمارم عضو هیئت‌رئیسه‌ی شورا، پس از بیان تذکری به شهرداری مبنی بر دیرکرد ۱۹ ماهه‌ی طرح مکانیزه شدن پل عابر پیاده‌ی مقابل بیمارستان طالقانی، اولین دستور کار را برای شروع جلسه رسمی قرائت نمودند.

اولین دستور با بحث پیرامون حمایت از ورزش قهرمانی و رویکرد‌های شورا در خصوص این حوزه آغاز شد.

رئیس شورا در این خصوص بیان کرد: با توجه به این‌که بودجه سال ۹۹ شورا در حال آماده‌سازی است و از طرفی هم تیم‌ها باید بتوانند برنامه خود را برای سال ۹۹ پیش‌بینی کنند، این طرح به‌صورت دوفوریتی پیشنهادشده و باید رویکرد شورا در باب آن مشخص شود. وی در ادامه افزود: در ورزش قهرمانی، ما بنای تیم داری نداریم زیرا تکلیف ما نیست و در آن موفق هم نیستیم بنابراین روح حاکم بر این طرح پیشنهادی این است که اولاً تیم‌هایی موردحمایت قرار گیرند که حامی مالی داشته باشند تا در شرایط نوسانات مالی شورا دچار مشکل نشوند، دوما تیم‌ها باید در اختیار بخش خصوصی باشند.

درنهایت لایحه‌ی ضرورت دوفوریتی شدن ورود شورا به موضوع ورزش با چهار رأی مخالف، سه رأی ممتنع و شش رأی موافق ملغی اما یک‌فوریتی شدن آن با ۹ رأی موافق به تصویب رسید و به کمسیون مربوطه ارجاع داده شد.

لایحه تملک زمینی از جانب شهرداری جهت تکمیل پروژه چپ‌گرد ناصری که بلوار ناصری را به بلوار شهید کلانتری متصل می‌سازد نیز با توجه به زمان‌بندی طرح و جلوگیری از تأخیر در برنامه‌های عمرانی، به‌صورت دوفوریتی مطرح و بارأی اکثریت مصوب شد.

در ادامه لایحه شفافیت در معاملات و روابط استخدامی در شهرداری باهدف جلوگیری از استخدام وابستگان درجه‌یک، در دستور کار قرار گرفت که این لایحه نیز با یازده رأی موافق، بدون مخالف و تنها با یک رأی ممتنع به تصویب رسید.

در پایان جلسه، طرح تلفیق بودجه‌ی سازمان اجتماعی فرهنگی، به پیشنهاد پنج‌تن از اعضای شورا و توضیحات سرکار خانم گندمی، رئیس کمسیون برنامه‌وبودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی، به دلیل عدم حضور و دفاع مدیران فرهنگی در جلسات طرح مربوطه، به مدت یک هفته مسکوت شده و برای برسی بیشتر به کمسیون تلفیق برگشت داده شد.

خبرنگار: مریم مشتاقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 47