گزارشی از علت مرگ مادر باردار در بیمارستان سجادیه تربت جام
گزارشی از علت مرگ مادر باردار در بیمارستان سجادیه تربت جام

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: علت فوت مادر باردار در بیمارستان سجادیه تربت جام هیچ گونه ارتباطی با روند مراقبت و مراحل زایمان ندارد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: علت فوت مادر باردار در بیمارستان سجادیه تربت جام هیچ گونه ارتباطی با روند مراقبت و مراحل زایمان  ندارد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر هومن محمد زاده معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام دررابطه با فوت مادرباردار دربیمارستان سجادیه این شهرستان گفت:علت فوت مادر باردار در بیمارستان سجادیه تربت جام  هیچ گونه ارتباط مشخص و واضحی با روند مراقبت و مراحل زایمان ندارد.

محمد زاده خاطرنشان کرد: مادر باردار ۲۲ ساله جهت پایان  حاملگی در هفته ۴۰ بارداری  در بیمارستان سجادیه تربت جام بستری می شود و ساعت یک بعد از ظهر عمل سزارین انجام می شود وبعد از انجام عمل سزارین  مادر و فرزند هر دو سالم تحویل ریکاوری و بعد از آن تحویل بخش زنان و زایمان می شوند در ساعت چهار بعد از ظهر، مادر اظهار سر درد می کند که با توجه به داروهای بی هوشی در مرحله اول توصیه می شود که استفاده از داروهای مسکن داشته باشد.

وی ادامه داد: چند ساعت بعد، سردرد مادر شدیدتر می شود و پزشک بر بالین بیمار حاضر می شود و با انجام معاینات، مشاوره مغز و اعصاب درخواست می شود و توسط دکتر رستمی متخصص مغز و اعصاب ویزیت انجام می شود و دستور سی تی اسکن برای مریض صادر می شود ولی در حین  آماده شدن مریض برای انتقال به بخش رادیولوژی علائم حیاتی کاملا متوقف می شود و عملیات قلبی تنفسی و  بعد از آن عملیات احیا انجام می شود و پزشکان متخصص داخلی ،مغز و اعصاب و زنان و زایمان بر بالین بیمار حاضر می شوند.

محمد زاده با بیان اینکه طبق نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب، مریض جهت علت سردرد و توقف علائم حیاتی به سی تی اسکن منتقل می شود، گفت: با انجام سی تی اسکن مشخص می شود که شریان بازیلر دارای انوریسم یا کلافه مویرگی  که یک اختلال مادر زادی هم بوده و پارگی  بعد از عمل جراحی هیچ گونه ارتباطی با روند مراقبت و نوع زایمان نداشته است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: با انتقال مریض به  اتاق عمل و علیرغم تلاش سرویس جراحی مغز و اعصاب کنترل خونریزی در بطن سوم مغز انجام می شود که متاسفانه ساعت چهار و نیم بامداد پنجشنبه بیمار فوت می کند و تمام تلاش های تیم درمانی نا فرجام می شود.

محمد زاده افزود: مرگ مادر باردار ارتباطی با روند زایمان نداشته و به گفته خانواده ایشان از قبل سردردهای داشته و پیگیری نشده و بعد از زایمان بروز کرده و انوریسم یا کلافه مویرگی که در شریان قاعده مغز بوده و عامل سردردهای قبلی بوده به علت پارگی انوریسم دچار خونریزی و مرگ شده است.

وی عنوان کرد کرد: پارگی انوریسم در طول بارداری ۳۵ درصد افزایش می یابد عمل سزارین تاثیری در پارگی انوریسم نداشته و ممکن بود این اتفاق در طول بارداری و یا هر زمان دیگری اتفاق بیفتد و مجموعه درمانی از وجود این مشکل اطلاعی نداشته اند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: برای تشخیص نهایی طبق قانون جسد متوفی تحویل پزشکی قانونی و کالبد شکافی انجام و علت مرگ مشخص می شود و اطلاع رسانی به مردم شریف شهرستان تربت جام انجام می شود.

محمد زاده در پایان اظهار کرد : مسئولین دانشکده علوم پزشکی تربت جام از ساعت اول پاسخگو بودند و بر اساس حدس و گمان نمی توانیم  نظر بدهیم باید با توجه به روال قانونی و بررسی همه جانبه پاسخی علمی داده شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 17