گردشگری کشاورزی راهبردی نوین برای دستیابی به رونق اقتصادی است
گردشگری کشاورزی راهبردی نوین برای دستیابی به رونق اقتصادی است

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: ایجاد گردشگری کشاورزی راهبردی نوین برای دستیابی به توسعه و رونق اقتصادی استان است.

به گزارش اختر شرق؛ محمد صادق براتی در نشست با اساتید دانشگاه و فعالان صنعت گردشگری کشاورزی استان اظهار کرد: دستگاه های مختلفی وجود دارند که در حوزه گردشگری فعالیت میکنند و همین تعدد باعث شده بود در گذشته برخی ناهماهنگی ها به‌وجود آید که با تشکیل معاونت زیارت و ورود به مسائل مختلف اعم از گردشگری مذهبی وگردشگری سلامت این ناهماهنگی ها برطرف شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های مناسبی که در استان و مشهد وجود دارد سالانه شاهد ورود تعداد زیادی از گردشگران در قالبهای گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و یا گردشگری کشاورزی هستیم. لذا این هنر ماست که با یک مدیریت یکپارچه از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده نماییم.

وی بیان کرد: اگرو توریسم و یا گردشگری کشاورزی سابقه طولانی در دنیا دارد ولی این موضوع برای اولین بار است که در کشور مطرح شده است و با توجه به ظرفیت های مناسب بخش کشاورزی استان،می توانیم در ایجاد و توسعه این صنعت نقش مهم و برجسته ای ایفا نماییم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: گردشگری کشاورزی چهره جدیدی از گردشگری و بخشی از گردشگری روستایی محسوب می‌شود، به شکلی که عموم مردم برای اهداف آموزشی و یا سرگرمی و تفریح از فعالیت های کشاورزان ،دامداری ها جاذبه های مزارع بازدید می کنند.

براتی با تاکید بر اینکه لازمه راه اندازی گردشگری کشاورزی احصاء ظرفیت ها و امکانات کشاورزی استان برای معرفی هرچه بهتر به گردشگران این حوزه است، تصریح کرد: اقدامی که تاکنون انجام شده و طرحی که آماده شده شروع خوبی برای این فعالیت است و شایسته است با برگزاری جلسات منظم و استفاده از ظرفیت نخبگان این حوزه طرح مورد نظر را تکمیل نموده و زمینه های رونق این صنعت را در استان فراهم نماییم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2