کیل گیری مزرعه چغندرقند بهاره در شهرستان تربت جام
کیل گیری مزرعه چغندرقند بهاره در شهرستان تربت جام

کیل گیری مزرعه چغندر قند با حضور رئیس مرکزجهاد کشاورزی و کارشناس مروج پهنه بخش نصرآباد صورت گرفت.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام در این باره گفت: در سال زراعی کنونی سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان دو هزار و ۲۱۰ هکتار است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

عرفانی با بیان اینکه از مرحله کاشت تا برداشت این محصول افزون بر ۵۰ نفر روز در هر هکتار مشغول به کار می‌شوند، عنوان کرد: عمده کشت محصول چغندرقند تربت جام در اراضی کشاورزی بخش مرکزی و بخش نصرآباد این شهرستان کشت می‌شود.

وی ادامه داد: میانگین تولید چغندرقند در اراضی مستعد این منطقه در هر هکتار افزون بر ۵۰ تن است سال گذشته افزون بر ۶۰ هزار تن چغندر قند بهاره در این شهرستان تولید شد و امسال نیز پیشبینی می‌شود بیش از ۱۱۱ هزار تن از این محصول در این منطقه تولید شود که در صورت تحقق این پیشبینی نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس مرکزجهاد کشاورزی نصرآباد گفت: در عملیات کیل گیری میزان تولید، نحوه آبیاری عملکرد واستفاده از امکانات و میزان عیار تحویلی به کارخانجات قند مد نظر قرار می‌گیرد.

مصطفی رضوانی مقدم با بیان این مطلب که با حضور کارشناسان زراعت و ترویج از مزرعه بهره بردار نمونه چغندرقند آقای ایروانی دهستان بالاجام بخش کاریزان کیل گیری شد، گفت: بسترسازی مناسب، کشت به موقع، استفاده از بذر مرغوبٍ استفاده از کود حیوانی قبل از کاشت و آبیاری به موقع و مناسب و مبارزه به موقع با علفهای هرز از جمله عواملی دانست که نتیجه برداشت عالی از مزرعه بوده است.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 19