کوچکترین جانورشناس مشهدی همیار محیط‌بان شد
کوچکترین جانورشناس مشهدی همیار محیط‌بان شد

درحاشیه بیست و دومین همایش ملی تجلیل از صنایع سبز کشوری که با حضور برخط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، از ابوالفضل جغتایی فعال محیط زیست و موسوم به «جانورشناس کوچک مشهدی» تجلیل شد.

به گزارش اختر شرق؛ تورج همتی با اشاره به اینکه به اعتقاد روان‌شناسان «تعلیم و تربیت کودکان از طریق تجربه مستقیم و برقراری ارتباط با جهان اطراف آغاز می‌شود و با کاربرد حواس مختلف و از طریق فعّالیت و آزمایش، آن‌ها به صورت موثری به یادگیری فعالانه می‌پردازند.»، گفت: کودک از تفکر منطقی و مولد در مورد اشیا و پدیده‌های واقعی لذت می‌برد. دوست دارد به تفکر، استدلال و سپس نتیجه گیری بپردازد و برای بیان هریک از آن‌ها دلایل منطقی بیاورد، یعنی درست مانند یک دانشمند کوچک عمل می‌کند و ما این قابلیت تجربی را در ابوالفضل به عینه مشاهده کردیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دانسته‌های این نوجوان ۱۲ساله در شناخت حیات وحش همه را متحیر کرده است، عنوان کرد: از روز نخست که ابوالفضل در برنامه تلویزیونی به گفتگو و بیان احساس خود از تنوع زیستی سخن گفته است این ارتباط بین اداره آموزش و مشارکت مردمی حفاظت محیط زیست استان با وی و خانواده‌اش برقرار شده و دراین خصوص حمایت‌های لازم برای تسهیل و توسعه آموزش برای وی صورت گرفته است.

همتی با اشاره به اینکه شرکت سیمان زاوه تربت که درفهرست صنایع سبز استان درسال جاری موفق به دریافت لوح تقدیر همزمان با همایش ملی تجلیل از واحدهای سبز کشور شده است، با فراهم ساختن تجهیزات عکاسی شامل یک دستگاه دوربین عکاسی و یک دستگاه دوربین چشمی، از این نوجوان دوستدار حیات وحش حمایت کرده تا مشاهده‌هایش را مستندسازی و به اطلاع همسالان خود برساند.

دراین مراسم با دریافت کارت «همیار محیط بان» به امضاء مشاور رئیس سازمان در امور انتظامی و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، ابوالفضل جغتایی رسما همیار محیطبان شد.

لازم به ذکر است؛ ابوالفضل جغتایی ساکن و متولد مشهد (۱۳۸۷) است. او یک فعال محیط زیست، و حوزه علاقه‌مندی‌اش حیات وحش است. اطلاعات زیادش چندی پیش پای او را به برنامه تلویزیونی «شگفت انگیزان» باز کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 124