کمیته فنی کشت کلزا در مدیریت جهاد کشاورزی جوین برگزار شد
کمیته فنی کشت کلزا در مدیریت جهاد کشاورزی جوین برگزار شد

کمیته فنی کشت کلزا با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین، همکاران و مسئولین مراکز برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین بابیان اینکه سهمیه ابلاغی توسط سازمان جهاد کشاورزی به شهرستان‌ها اعلام‌شده و همکاران باید در جهت تحقق آن تلاش کنند، گفت: هدف از برگزاری این جلسه به‌تبع تقسیم‌بندی سهمیه ابلاغ‌شده به جوین بین مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی می‌باشد.

وی با اشاره به سهمیه ابلاغی ۱۱۰۰ هکتاری شهرستان جوین برای کشت کلزا، عنوان کرد: قطعاً این سهمیه ابلاغی با توجه به نیاز کشور به دانه روغنی و محصول روغن و در نظر گرفتن کمبودها در کشور ابلاغ‌شده که لازم است بدون وقفه و بدون محدودیت زمانی نسبت به ترویج کشت آن اقدام شود.

قارزی، دانه روغنی کلزا را یکی از چهار محصول استراتژیک این شهرستان محسوب کرد و گفت: توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف تولید روغن از زمان برداشت تا استحصال آن نیز از مزیت‌های آن نیز می‌باشد.

 مدیر جهاد کشاورزی جوین با توجه به اینکه در سال گذشته نیز بالغ‌بر ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص‌یافته است، خاطرنشان کرد: با توجه به سهم ابلاغیه ۱۱۰۰ هکتاری شهرستان جوین باید تمامی اقدامات در راستای تحقق این ابلاغیه نیز عملیاتی شود.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 114