کمیته اقتصادی جدید برای مقابله با کرونا در خراسان رضوی تشکیل شد
کمیته اقتصادی جدید برای مقابله با کرونا در خراسان رضوی تشکیل شد

کمیته امور اقتصادی، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی ستاد مقابله با کرونا به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تشکیل و تامین و توزیع اقلام بهداشتی، نظارت بر بازار و جلب مشارکت‌های مردمی برای مقابله با این ویروس وارد مرحله جدید شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی رسولیان رئیس کمیته امور اقتصادی، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: به دستور استاندار خراسان رضوی کمیته قبلی «تامین، توزیع و نظارت بر بازار ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا» تغییر کرد و بخش‌های مشارکت‌های مردمی و پشتیبانی به آن افزوده شد.

رسولیان با بیان اینکه کمیته تامین، توزیع و نظارت بر بازار ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا در این استان هشتم اسفندماه سال گذشته با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایجاد شده بود، عنوان کرد: این کمیته تاکنون با برگزاری شش نشست اصلی و ۲۵ نشست کمیته فرعی، اقداماتی از جمله شناسایی تمام واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی، شناسایی مسائل و مشکلات آن‌ها در قالب کارگروه ستاد تسهیل استان، تولید و توزیع مناسب اقلام مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹ را انجام داده است.

رئیس کمیته امور اقتصادی، پشتیبانی و مشارکتهای مردمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تاکنون با پیگیریهای صورت گرفته و حمایت مالی بخش خصوصی، بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال اقلام بهداشتی به صورت رایگان تهیه و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این اقلام شامل ۷۰ هزار لیتر الکل، ۵۸۸ دست لباس یکسره، پنج هزار و ۵۳۰ کلاه، ۴۰ هزار عدد کاور کفش، ۴۰۰ ملحفه تخت، پنج هزار و ۳۰۰ آستینچه، هزار و ۱۱۴ شیلد یکبار مصرف، ۶ هزار و ۴۰۰گان و ۱۲ هزار عدد عینک محافظ است.

رسولیان، ۱۲۰ عدد پالس انگشتی، ۳۵ عدد پالس دستی، چهار عدد مه پاش، پنج عدد تشک مواج، ۳۲ عدد مپ سرم و سرنگ، ۲۰ هزار و ۷۰۰ عدد شیلد، ۳۹ دستگاه ونتیلاتور، ۱۱ دستگاه اکسیژن ساز ۶۱۶ لیتری، ۲۵ دستگاه بای پت، ۵۷ دستگاه تب سنج، ۱۱۰ دستگاه مانیتور را از دیگر اقلام بهداشتی برشمرد که در این مدت تهیه و تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی استان شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این اقلام ۲ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۴۳۵ عدد ماسک «N۹، N۹۹، FFP۲» به صورت رایگان و ۸۰۴ هزار و ۵۶۵ عدد ماسک در قبال دریافت وجه تهیه و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی قرار گرفته تا بین مراکز درمانی، بهداشتی و سایر بخش‌ها توزیع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با تلاش و همت دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی و همراهی بخش خصوصی ظرفیت تولیدی اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا مانند ماسک و الکل و برخی موارد دیگر که قبل از شیوع این ویروس در استان یا تولید نمی‌شد یا با ظرفیت اندک تولید می‌گردید، رشد چشمگیر داشته به نحوی که ضمن تامین نیاز کامل استان، امکان ارسال این تولیدات به سایر استانها نیز فراهم شده است.

رسولیان به اقدامات انجام گرفته برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از دو هزار تن برنج هندی و ۵۰۰ تن شکر توسط کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی تامین و به شهرداری مشهد، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سپاه امام رضا (ع) و آستان قدس رضوی تحویل شده است.

رئیس کمیته امور اقتصادی، پشتیبانی و مشارکتهای مردمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی بیان کرد: در این مدت با هماهنگی این نهادها بیش از ۲۰۰ هزار بسته کمک معیشتی و بیش از پنج میلیون پرس غذای گرم با کالاهای طرح تنظیم بازار استان تهیه و بین اقشار آسیب دیده از کرونا در این استان توزیع شده است.

رسولیان، برنامه‌ریزی برای تخصیص سایر اقلام طرح تنظیم بازار از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ برای تهیه بسته‌های کمک معیشتی، رایزنی به منظور تهیه سایر اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان از کرونا از جمله رب گوجه فرنگی، پنیر، ماکارونی و دیگر محصولات با واحدهای تولیدی، تجار بزرگ و گمرک خراسان رضوی را از دیگر اقدامات در ایام شیوع کرونا در این استان برشمرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2