کمبود فضاهای آموزشی از جدی‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش در حاشیه شهر مشهد است
کمبود فضاهای آموزشی از جدی‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش در حاشیه شهر مشهد است

جلسه ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور استاندار خراسان رضوی و مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ قاسمعلی خدابنده در این جلسه که در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و با حضور آیت الله علم الهدی و همچنین استاندار استان برگزار شد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در حاشیه شهر مشهد خدمات متعدد و گسترده‌ای را به دانش‌آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌کند، اظهار کرد: ایجاد عدالت آموزشی به عنوان اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان در حوزه حاشیه شهر مشهد مطرح است اما در کنار این توجه به اجرای طرح‌هایی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و همچنین توسعه اقدامات فرهنگی و پرورشی در این مناطق نیز مورد توجه بوده است.

خدابنده با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها مطرح است افزود: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در شهر مشهد ۳/۵ متر مربع و در استان خراسان رضوی ۴/۳ متر مربع است اما در حاشیه شهر مشهد سرانه فضاهای آموزشی در برخی از مناطق به کمتر از ۲ متر مربع می‌رسد که این موضوع بسیار نگران کننده بوده و باید با جدیت پیگیری شود چرا که در سند تحول بنیادین مکلف شده‌ایم سرانه فضاهای آموزشی برای دانش آموزان را به بیش از ۸ متر مربع برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در راستای خدمت‌رسانی بهتر به دانش آموزان حاشیه شهر مشهد هشت پهنه برای توسعه ساخت فضاهای آموزشی و همچنین اقدامات آموزشی و پرورشی تعیین شده است.

وی تصریح کرد: با مقایسه فضاهای موجود با فضاهای مورد نیاز در حوزه آموزش و پرورش در حال پیگیری ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در حاشیه شهر هستیم و امیدواریم با استفاده از منابع دولتی و همچنین اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری و همیاری و کمک خیرین که همواره یار و همراه آموزش و پرورش بوده‌اند بتوانیم در زمینه افزایش سرانه فضای آموزشی حاشیه شهر مشهد به عنوان یکی از پر چالش‌ترین مناطق آموزش و پرورش در استان و یا حتی کشور گام‌های موثر و مفیدی برداریم.

گفتنی است در این جلسه با تاکید استاندار خراسان رضوی و همچنین نماینده ولی فقیه در استان مقرر شد از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها و حوزه‌های مرتبط برای همکاری با آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس استان به جهت توسعه فضاهای آموزشی در حاشیه شهر مشهد استفاده شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 66