کلنگ بین شهری امام رضا (ع) زبرخان همزمان با هفته دولت بر زمین نشست
کلنگ بین شهری امام رضا (ع) زبرخان همزمان با هفته دولت بر زمین نشست

آیین کلنگ زنی پایگاه بین شهری امام رضا (ع) با حضور مدیرعامل و رئیس مجمع نمایندگان استان در شهرستان زبرخان نیشابور برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر سید مجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، رجایی و باهنر گفت: پایگاه امداد و نجات بین شهری زبرخان یکی از سه پایگاهی است که سال گذشته به ۲۱۹ مصدوم خدمت‌رسانی کرده است.

وی با اشاره به دغدغه نماینده مردم نیشابور مبنی بر خدمات‌رسانی پزشکی این پایگاه به مردم این روستا و روستاهای همجوار اظهار امیدواری کرد که با احداث این پایگاه نسبت به آموزش همگانی مردم روستا اقدام خواهد شد و خدمات امدادی نیز ارائه می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی تصریح کرد: این پروژه به متراژ ۲۰۰۰ مترمربع با ۲۱۳ مترمربع زیربنا افتتاح می‌شود وی تشریح کرد در فاز دوم ما شاهد راه اندازی سوله انبار امدادی به متراژ ۶۰۰ متر مربع خواهیم بود چرا که در منطقه نیشابور پوشش انبار امدادی در زمان بحران بسیار ضعیف است و باید آمادگی لازم در زمان بحران برای اقلام اضطراری را داشته باشیم.

احمدی عنوان کرد: امیدواریم به همت مسئولان نیشابور در مرحله اول ایجاد نمایندگی هلال احمر و در مرحله بعد شاهده راه اندازی شعبه هلال احمر در زبرخان باشیم.

همچنین دکتر احسان ارکانی، رئیس مجمع نمایندگان استان در این جلسه گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم زبرخان نداشتن اورژانس پزشکی و خدمات امدادی به مردم این روستا است که به حول و قوه الهی و همت پرسنل تلاشگر هلال احمر و کار خیرخواهانه و خداپسندانه خیر آقای دهقان این مهم انجام شد و این پایگاه راه اندازی شد.

وی ادامه داد: این پایگاه در مسیر جاده اصلی تهران به مشهد است و امید است تدبیری اتخاذ شود که علاوه بر خدمت به مسافران و بخصوص زائران در این مسیر، به مردم این روستا هم کمک شود تا معضلات پزشکی مردم این منطقه هم رفع شود

دکتر یحیی سلیمانی فرماندار شهرستان زبرخان هم در این جلسه گفت: با توجه به قرار گرفتن این پایگاه در مسیر مواصلاتی مشهد مقدس احداث پایگاه بین شهری امداد و نجات که این مهم محقق گردید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 14