کلانشهر مشهد، تابستان بسیار سختی را از نظر تأمین آب پیش رو دارد
کلانشهر مشهد، تابستان بسیار سختی را از نظر تأمین آب پیش رو دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: میزان بارندگی در این کلانشهر طی سال آب جاری نسبت به دوره آماری بلندمدت، کاهش ۷۰ درصدی دارد و بنابراین شرایط تأمین آب مشهد برای تابستان امسال بسیار سخت خواهد بود.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس حسین اسماعیلیان در این باره عنوان کرد: میزان بارندگی در مشهد در سال آبی جاری (از مهر ماه ۱۴۰۱ تاکنون) ۶۶ میلیمتر بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته نیز ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش میانگین دمای هوای در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: میانگین دمای هوای استان طی هفت ماه گذشته ۱۳ درجه سلسیوس افزایش یافته که رقم بالایی است.

اسماعیلیان گفت: ممکن است در تابستان امسال با افزایش دمای هوا مواجه باشیم و این موضوع نیز منجر به افزایش مصرف آب خواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط کاهش ۷۰ درصدی بارندگی باید مصارف غیرضروری حداقل ۵۰ درصد کاهش یابد که این موضوع قابل تحقق است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه سرانه مصرف خانگی در این شهر به ازای هر شهروند ۱۲۵ لیتر در شبانه روز است و طبق استاندارد مصرف در شرایط حاد، این میزان تا ۷۰ لیتر قابل کاهش است و هیچ خللی در مصارف شرب و بهداشتی ایجاد نمی‌کند، عنوان کرد: کولرهای آبی بسیار پرمصرف هستند و در صورت روشن بودن در بازه زمانی ۲۴ ساعته، ۶۰۰ لیتر آب مصرف می‌کنند که معادل سرانه مصرف روزانه پنج نفر است؛ لذا شهروندان باید مدیریت کنند تا در ساعات گرم روز از کولرهای آبی استفاده کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 71