کشورهای جهان، خواهان محصول اسیدسیتریک جوین
کشورهای جهان، خواهان محصول اسیدسیتریک جوین

کارخانه اسیدسیتریک جوین به‌عنوان تنها کارخانه تولید اسیدسیتریک در خاورمیانه با توجه به تولید محصولی باکیفیت به قطبی برای صادرات محصول به سایر کشورها تبدیل‌شده است.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی با اشاره به اینکه شهرستان جوین به‌عنوان قطب تولیدکننده محصولات استراتژیک دارای ظرفیت ویژه‌ای برای تولید محصول و یا فراوری محصولات تولیدی و صادرات آن است که کارخانه اسیدسیتریک امروز نیز به‌عنوان تنها تولیدکننده اسید ستریک در خاورمیانه است که با تقاضای خرید از بسیاری از کشورهای مجاور قرارگرفته است.

 سید محمد حسینی، مدیرعامل کشت و صنعت جوین با اشاره به اینکه استفاده از فناوری در فرایند تولید اسیدسیتریک جوین و دریافت گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی، سبب شده تا محصولات آن نه‌تنها در آسیای میانه، بلکه در کشورهای اروپایی نیز، متقاضی بازار داشته باشد، عنوان کرد: طی سال‌های گذشته، وضعیت تولید این کارخانه مطلوب نبود، اما از سال ۱۴۰۰ به‌طورکلی تولید این محصول، متحول شده است که در این راستا، تأمین نیاز داخلی کشور در اولویت قرار دارد و صادرات محصولات مازاد در مرحله بعد، نگاه مدیران مجموعه است.

حسینی با اشاره به اینکه محصول پرکاربرد اسیدسیتریک، به ۱۲ کشور آسیای میانه و اروپا صادر می‌شود، گفت: در راستای حمایت از تولید صادرات محور، با پنج شرکت به‌منظور تأمین مصرف آن‌ها، تفاهم‌نامه سالانه امضاشده است.

مدیرعامل کشت و صنعت جوین در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته میزان تولید اسیدسیتریک این شرکت، حدود ۳۰ هزار تن بود که ۲۵ هزار تن آن، برای تأمین نیاز داخل کشور مصرف شد و مابقی به سایر کشورها، صادر شد.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 5