کشف ۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در فریمان
کشف ۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در فریمان

فرمانده انتظامی فریمان از کشف پنج دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوئین) به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال دراین شهرستان، خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ سرهنگ جواد خرسند در تشریح این خبر گفت: با به دست آوردن اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه فردی سودجو در شهرستان فریمان اقدام به استخراج ارز دیجیتال (بیت کوئین) می کنند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی محل تولید ارزهای دیجیتال در حوالی شهرستان فریمان شده و با کسب مجوز قضائی به بازرسی از محل مورد نظر پرداختند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از محل مورد نظر، پنج دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن بیش از ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فریمان با اشاره به دستگیری فرد سودجو در این راستا و معرفی آن به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، نیاز به مصرف برق زیادی داشته بنابراین این فرد سودجو که با استفاده از برق یارانه ای واحدهای صنعتی اقدام به فعالیت غیرقانونی کرده بود با اشراف اطلاعاتی پلیس به دام افتاد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5