کشف ۲۰ وقف جدید و ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری در موقوفات داورزن
کشف ۲۰ وقف جدید و ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری در موقوفات داورزن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن با اشاره به سرمایه‌گذاری یک ‌و نیم میلیارد ریالی در یکی از موقوفات این شهرستان گفت: در سال ۹۹، ۲۰ وقف جدید کشف و ثبت شد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام حسین خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن با اشاره به وجود ۸۲۴ موقوفه و ۱۸۲۴ رقبه در این شهرستان، اظهار کرد: در راستای سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید و اشتغال‌زایی در سال گذشته، از اقدامات انجام شده، این بود که در اراضی موقوفات این شهرستان، در حدود یک هزار مترمربع سرمایه‌گذاری انجام شد.

وی با بیان اینکه در این سرمایه‌گذاری یک میلیارد ریالی به‎ صورت مستقیم برای چهار نفر و غیرمستقیم شش نفر اشتغال ایجاد شده است، گفت: هدف از دیوارکشی اراضی موقوفات در این شهرستان، تثبیت مالکیت و حفظ و حراست از موقوفات و ایجاد اشتغال است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن با اشاره به اجرای هفت مرحله طرح مواسات و همدلی از ابتدای سال گذشته از محل موقوفات و کمک خیرین و توزیع هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان، عنوان کرد: در بخش عمرانی بقاع متبرکه این شهرستان در سال جاری حدود ۳۴۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری و هزینه شده است.

خانی با اشاره به احداث شبستان امامزاده سیداسماعیل (ع) روستای بهمن‌آباد، ساخت خانه عالم امامزاده سبدعلی اصغر (ع) در ریوند، بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات عمرانی بقاع متبرکه این شهرستان محوطه سازی، گازکشی، تسطیح و ساخت زائرسرا در بقعه متبرکه سید علی اصغر (ع) ریوند است.

وی با اشاره به کشف ۲۰ وقف جدید و ثبت در سامانه جامع موقوفات اداره اوقاف و امورخیریه، در سال ۹۹، خاطرنشان کرد: از جمله این موقوفات می‌توان به وقف حسن باشتنی با دو ساعت و ۲۴ دقیقه از قنات نقاب باشتین جهت عزاداری در ماه محرم و صفر است که حدود ۱۵۰ سال قبل وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن بیان کرد: موقوفه فاطمه تاج آبادی با یک قطعه زمین جهت عزاداری در تاج‌آباد، وقف شیخ ابوالقاسم داورزنی که در حدود ۴۰ سال قبل با یک قطعه زمین ۱۶۰ متری جهت نمازخانه مسجد و موقوفه حاج ابوالقاسم با ۱۰ فنجان آب از قنات بهمن‌آباد که در حدود ۶۵ سال قبل با ۲۰ من زمین محلی جهت احیا داری در شب‌های ماه مبارک رمضان بوده، از دیگر موقوفات کشف شده در سال جاری است.

خبرنگار افتخاری: علی اکبر ملکی

image_printچاپ مطلب

Visits: 48