کشف و توقیف پهباد قاچاقچی توسط مرزبانان سرخس
کشف و توقیف پهباد قاچاقچی توسط مرزبانان سرخس

فرمانده هنگ مرزی سرخس از کشف یک دستگاه پهباد غیرمجاز توسط ماموران اطلاعات این یگان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ حمزه قاسمی، فرمانده هنگ مرزی سرخس در این باره گفت: در پی اخبار واصله مبنی بر قاچاق مواد مخدر از طریق پهباد به کشور ترکمنستان، موضوع در دستور کار عملیاتی این فرماندهی قرار گرفت، لذا در این راستا با فعال نمودن منابع و مخبرین و اشراف اطلاعاتی، مامورین اطلاعات این یگان در بازرسی از منزل یکی از مظنونین پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی، موفق به کشف یک دستگاه پهباد با قابلیت حمل مواد مخدر شدند.

وی افزود: این دستگاه توسط فردی سابقه دار، اهل و ساکن یکی از استان‌های شمالی کشور و اصالتا ترکمن، که هدایت کننده و خلبان این پهباد بوده است وارد سرخس شده تا با همدستی احدی از ساکنین روستاهای مرزی شهرستان سرخس اقدام به حمل مواد مخدر از نوع قرص ترامادول به کشور ترکمنستان را نمایند که متهمین قبل از رسیدن به اهداف شوم خود دستگیر و اقدامات قانونی در این زمینه معمول شد.

قاسمی بیان کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو سواری توقیف، یک دستگاه لپ تاپ هدایت پهباد، چهار ملخ مربوطه، دو دستگاه آنتن هدایتگر، دو عدد باتری شارژی و چهار دستگاه گوشی هوشمند و سایر متعلقات دیگر با ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده هنگ مرزی سرخس در پایان خاطرنشان کرد: مرزبانان هنگ سرخس با اشرافیت اطلاعاتی دقیق، با هر گونه بی‌نظمی و بی‌قانونی در این خصوص مجدانه برخورد خواهند کرد.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 122