کشت ۳۴ هکتاری آفتابگردان در رشتخوار
کشت ۳۴ هکتاری آفتابگردان در رشتخوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: برای اولین بار طرح کشت انتظاری گیاه آفتابگردان با دستگاه کف کار به صورت ردیفی در سطح ۳۴ هکتار از مزارع آستان قدس رضوی این شهرستان انجام شد.

سید محمود اعظمی درگفتگو با خبرنگار اختر شرق با بیان اینکه آفتابگردان نباتی است که در اغلب مناطق معتدل به خوبی رشد می کند، عنوان کرد: از ویژگی‌های گیاه ﺗﺤﻤﻞ ﺑﻪ ﺳﺮﻣﺎ و حرارت‌های ﺑﺎﻻ است؛ همچنین آﻓﺘﺎﺑﮕﺮدان ﻏﺎﻟﺒﺎ به عنوان ﻳﻚ ﮔﻴﺎه ﺑﻲ ﺗﻔﺎوت ﺑﻪ ﻃﻮل روز ﻃﺒﻘﻪ ﺑﻨـﺪی ﻣـﻲﺷـﻮد، زﻳـﺮا در ﻃﻴـﻒ وسیعی از ﻃﻮل روزﻫﺎ ﮔﻞ می‌دهد.

اعظمی خاطرنشان کرد: این گیاه خیلی به خشکی مقاوم نیست، ولی در شرایطی که خیلی از گیاهان آسیب می‌بینند، می‌تواند محصول قابل قبولی تولید کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار در پایان بیان کرد: با توجه به حجم زیاد واردات روغن و خروج مبالغ هنگفتی ارز جهت خرید آن و وابستگی مطلق کشور در این زمینه، تولید دانه های روغنی به منظور تولید روغن و کنجاله از اهمیت ویژه اى برخوردار است و به همیمن دلیل در این شهرستان کاشت دانه های روغنی یکی از اولویت های کاری می باشد و امیدواریم که بتوانیم ان شاالله طبق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی برخودکفایی کشور در بحث  دانه های روغنی، سهمی داشته باشیم.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 7