کشت کلزا و کدوی پوست حلوایی در رشتخوار آغاز شد
کشت کلزا و کدوی پوست حلوایی در رشتخوار آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: کار کشت محصول کلزا در سطح بیش از ۸۰۰ هکتار و کشت محصول کدوی پوست حلوایی به صورت پایلوت با استفاده از سیستم نوین آبیاری تحت فشار در رشتخوار آغاز شده است.

سید محمود اعظمی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: کشت کلزا در اراضی کشاورزی سطح شهرستان رشتخوار آغاز و سهمیه کشت این محصول برای این شهرستان بیش از ۸۰۰ هکتار به صورت ابلاغی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ هکتار از راضی کشاورزی بخش جنگل به کاشت این محصول اختصاص پیدا کرده است، در رابطه با این محصول، عنوان کرد: کشت کلزا یکی از دانه‌های روغنی و تامین کننده بخشی از نیاز کشور به روغن آن است، هرساله از نیمه شهریورماه در این رشتخوار کار کشت این محصول آغاز و تا ابتدای مهرماه ادامه پیدا می‌کند.

مدیرجهاد کشاورزی رشتخوار در رابطه با کاشت کدوی پوست کاغذی، تصریح کرد: کاشت کدوی پوست کاغذی امسال در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین توسعه کشت گیاهان دارویی و صرفه جویی در مصرف آب، به صورت پایلوت و با سیستم نوین آبیاری تحت فشار، در اراضی آستان قدس رضوی صورت گرفت.

اعظمی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود میانگین برداشت در هر هکتار این مزرعه حدود ۸۰۰ کیلوگرم باشد که علاوه بر توجیه اقتصادی بالاتر نسبت به سایر محصولات، با توجه به خاصیت دارویی، ارزش صادراتی دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 8