کشت پاییزه فرصتی مناسب برای استفاده بهینه از نزولات آسمانی
کشت پاییزه فرصتی مناسب برای استفاده بهینه از نزولات آسمانی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین بابیان اینکه کشت پاییزه در این شهرستان امکان‌پذیر است افزود: مهم‌ترین عاملی که می‌توان آن را به‌عنوان شاخصی بارز برای اولویت وبرتری کشت پاییزه چغندرقند نسبت به کشت بهاره معرفی کرد، استفاده بهینه از نزولات آسمانی در طول دوره رشد و بهره‌وری بالای مصرف آب در زراعت چغندرقند پاییزه است.

به گزارش اختر شرق؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با توجه به آغاز سال زراعی به اهمیت کشت پاییزه در این شهرستان تأیید کرد.

علی‌اکبر قارزی با اشاره به اینکه در سال‌های زراعی گذشته بخصوص امسال نیز شرایط نزولات بشدت کاهش‌یافته و موجب خالی شدن ذخایر سفره‌های زیرزمینی شده است افزود: استفاده از تناوب زراعی و همچنین کشت پاییزه مهم‌ترین راه‌های نجات کشاورزان از بی‌آبی است.

 وی با اشاره به اینکه درکشت پاییزه در صورت غافل بودن از تغذیه گیاه متأسفانه شاهد طغیان و هجوم آفات در مزارع خواهیم بود افزود: به‌تبع در شرایط کم‌آبی گیاه دچار ضعف شده و آفاتی همچون شته و… ممکن است خسارات بسیار زیادی به کشاورزان و بهره‌برداران وارد سازد که این امر با تشکیل کلاس‌های آموزشی و ارتقا دانش کشاورزان و آشنایی آن‌ها با تغذیه گیاهی و انواع محلول‌های مترفع خواهد شد.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 129