کشت های گلخانه ای در شهرستان رشتخوار رو به افزایش است
کشت های گلخانه ای در شهرستان رشتخوار رو به افزایش است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: امسال کشت های گلخانه ای درشهرستان رشتخوار رو به افزایش است که این نوع کشت ها در اولویت کاری وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته است.

محمود اعظمی به خبرنگار اختر شرق گفت: به خاطر امنیت حیاتی نسل آینده کشورمان باید به سمت کشت گلخانه ای برویم و در حال حاضر درکل کشور ۱۸ هزار هکتار کشت گلخانه داریم که خراسان رضوی دومین استان کشور از لحاظ توسعه محصولات گلخانه ای می باشد.

وی با بیان اینکه جهت ارزآوری و اشتغال جوانان و صرفه جویی در مصرف آب مستلزم راه اندازی کشت های گلخانه ای می باشیم، عنوان کرد: اولین امتیاز کشت های گلخانه ای تولید محصولات سالم تر و با کیفیت بالا است.

وی ادامه داد: عملکرد کشت های گلخانه ای پنج برابر کشت های معمولی است و لذا می‌توان گفت صرفه جویی بیشتری در مصرف آب دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با اشاره به  اختلاف مصرف آب در گلخانه ها با فضای باز مطرح کرد: در واحد هکتار حدود دو برابر کشت فضای باز صرفه جویی دارد. 

اعظمی گفت: امکان توزیع محصولات درخارج فصل از دیگر نکات مثبت محصولات گلخانه ای است که امکان عرضه محصولات گلخانه ای باعث تنظیم بازار هم می شود و ما با این شرایط تعادل قیمت را در بازار برقرارمی کنیم لذا رویکرد دولت به سمت کشت گلخانه ای است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در پایان عنوان کرد: اگر گلخانه در بهترین شرایط گلخانه ای مدیریت شود محصولات گلخانه را می توان صادرات نمود و در شرایطی که امکان صادرات وجود داشته باشد سودآوری خوبی دارد.

خبرنگار: حسین خاکشور  

image_printچاپ مطلب

Visits: 42