کشت محصولات استراتژیک در رشتخوار نیاز به حمایت مسئولان
کشت محصولات استراتژیک در رشتخوار نیاز به حمایت مسئولان

فرماندار شهرستان گفت: زعفران و پسته از مهم‌ترین محصولات استراتژیک در منطقه رشتخوار هستند که نباز بت حمایت دارد.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب فرماندار شهرستان در جلسه کارگروه پیشرفت و آبادانی که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد گفت: شش هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول زعفران و هشت هزار هکتار باغات پسته در شهرستان رشتخوار وجود دارد که جهت حمایت از این قشر امضا با تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که بین فرمانداری، جهاد کشاورزی و بنیاد علوی منعقدشده است در خصوص افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی قدم‌های مثمری برداشته شود.

وی با اشاره به خشک‌سالی بی‌سابقه‌ای که سال جاری در این منطقه به وجود آمده است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم از ظرفیت شهرستان در راستای فرآوری دو محصول زعفران و پسته و همچنین کشت گیاهان دارویی و کم آب طلب استفاده کنیم.

وی با توجه به اینکه شغل اصلی مردم منطقه رشتخوار کشاورزی و دام‌پروری است و بیش از ۲۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان وجود دارد، تأکید کرد: قطعاً اگر کشاورزی پویا و فعال باشد در کنار آن دامداری هم رونق خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان گفت: نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی و مجموعه جهاد کشاورزی با رویکرد تسهیلگری و روان‌سازی می‌توانند در بحث فرآوری زعفران کمک و حمایت‌های لازم را داشته باشند و اجازه ندهند محصول زعفران و سایر محصولات کشاورزان به‌صورت خام از منطقه خارج شود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 2