کشت آزمایشی کلزای بهاره در مزرعه آستان قدس رضوی رشتخوار
کشت آزمایشی کلزای بهاره در مزرعه آستان قدس رضوی رشتخوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: امسال برای اولین بار کشت آزمایشی کلزای بهاره درمزرعه الگویی آستان قدس رضوی درسطح دوهکتار با رقم های هایلای پنجاه – دراگو و تراویاتا کشت شده است.

محمود اعظمی  به خبرنگار اختر شرق در بازدیدی از مزارع کلزای بخش جنگل و بخش آستانه رشتخوار داشتیم گفت: کلزا مهم ترین دانه روغنی می باشد که در راستای اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی و به دلیل تأثیر آن دربهبود ساختمان خاک، افزایش مواد آلی و حاصلخیزی خاک (به دلیل پوسیده شدن سریع بقایا) ، کاهش جمعیت آفات وکنترل علف های هرز وباریک برگ که در زراعت گندم کنترل نمی شود، افزایش عملکرد محصول گندم با تناوب زراعی گندم – کلزا، تأثیر مثبت کنجاله آن در افزایش کمی و کیفی شیر دام و توسعه صنعت زنبورداری کشت آن همواره توصیه شده است. 

وی تصریح کرد: امسال بر اساس گزارش‌های دریافتی از سازمان هواشناسی کشور، شرایط جوی در استان‌ تا انتهای فروردین  به گونه‌ای خواهد بود که امکان کشت کلزای بهاره وجود دارد.

اعظمی با اشاره به اینکه این شرایط جوی فرصتی مناسب برای کشت دانه روغنی کلزای بهاره  را فراهم می آورد و کشاورزان می توانند نسبت به کشت این محصول اقدام کرده و نگرانی از کاهش تولید نداشته باشند، گفت: برای اولین بار کشت آزمایشی درمزرعه آستان قدس رضوی درسطح دوهکتارانجام گرفته است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 7