کرونا نفس گلخانه‌های مشهد را به شماره انداخت
کرونا نفس گلخانه‌های مشهد را به شماره انداخت

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: بیماری کرونا که این روزها بر همه صنایع کشورمان سایه انداخته، گلخانه ها و اشتغال در این واحدهای تولیدی را نیز متاثر از خود کرده به طوری که اشتغال در این واحدها نیز به کمترین حد ممکن رسیده است.

به گزارش اختر شرق؛ امید طهماسبی زاده در این باره با اشاره به اینکه شهرستان مشهد با توجه به وجود پتانسیل های گوناگون، یکی از شهرهای سرآمد استان خراسان رضوی و دارای بیشترین مساحت و تولیدات محصولات گلخانهای در استان می باشد، عنوان کرد: محصولات این بخش از کشاورزی شهرستان که عمدتاً خیار سبز، بادمجان، گوجه فرنگی و همچنین گلهای شاخه بریده است، بازار خوبی در کشورهای همسایه به ویژه روسیه، عراق و افغانستان دارد.

وی ادامه داد: کشاورزی یکی از صنایع مهم و اقتصادی شهرستان مشهد به شمار میرود که به دنبال خشکسالیهای دو دهه گذشته به سمت کشتهای گلخانهای سوق یافته و معیشت افرادی زیادی در شهرستان را به خود وابسته کرده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد عنوان کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا، صنعت کشاورزی و کشتهای گلخانهای مشهد نیز تحت تاثیر قرار گرفته و متاثر از این ویروس، توان خود برای تداوم فعالیت و تولید را از دست داده است به نحوی که بسیاری از گلخانه داران ضمن تعدیل نیروی کارگری,با حداقل ظرفیت به کار ادامه می دهند.

طهماسبی زاده در پایان گفت: انتظار می رود در شرایط سخت و حساس کنونی,با حمایت ویژه از گلخانه داران شهرستان از جمله پرداخت تسهیلات با بهره کم و همچنین تامین نهاده های یارانه دار ,ضمن کمک به ادامه فعالیت این قشر، از بروز لطمه به روند توسعه کشت‌های گلخانه ای که با توجه به ویژگیهای خاص از اهداف وزارت متبوع می باشد پیشگیری گردد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4