کاهش ۸۵ درصدی تولید محصولات باغی شهرستان کوهسرخ
کاهش ۸۵ درصدی تولید محصولات باغی شهرستان کوهسرخ

رئیس جهاد کشاورزی کوهسرخ گفت: به علت سرما ویخ زدگی، تگرگ و طوفان در فاصله زمانی یک ماه تولیدات باغی کوهسرخ ۸۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش اختر شرق؛ سرمازدگی، تگرگ و طوفان شدید در فاصله زمانی کمتر از یک ماه ۸۵ درصد پیش بینی تولید محصولات باغی را در مرحله گلدهی بطور کامل از بین برد و ۳۵۰۰ میلیارد ریال به باغداران زحمت کش شهرستان کوهسرخ خسارت وارد کرد.

براساس گزارش‌های اولیه خسارت وارده به بخش کشاورزی که توسط بازدید‌های میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی کوهسرخ تهیه و به سازمان بحران کشور ارسال شده است در فاصله زمانی اسفتد ۹۹ تا اوایل فروردین ۱۴۰۰ طی چهار مرحله به ۱۵۰۰۰هکتار از باغات به ویژه محصولات بادام دیم و آبی خسارات شدیدی وارد شده و با توجه به وضعیت کشاورزی خورده مالکی و خود معیشتی خانوارهای این شهرستان امرار معاش این عزیزان در سال جاری با مشکل جدی مواجه شده است.

حمیدرضا مداح رئیس جهاد کشاورزی کوهسرخ، بررسی، شناسایی، معرفی و حمایت از ترویج بکارگیری ارقام و پایه‌های مقاوم به سرما، معرفی و حمایت از توسعه فناوری‌های نوین جهت تعدیل دمای باغات، و بیمه محصولات کشاورزی در مقابل سرمازدگی را از راهکارهای مقابله با خسارات عنوان کرد و از همه کشاورزان خواست تحت هر شرایطی محصولات خود را تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دهند.

مداح در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راهکارهای کاهش ضرر و زیان خانوارهای شهرستان کوهسرخ در برابر خسارات وارده به محصولات باغی توسعه و تقویت واحد‌های دامپروری و افزایش سهم تولیدات دامی در سبد درآمدی خانوارها می‌باشد که باعث اتکای کمتر آن‌ها به محصولات باغی می‌شود وبروز اینگونه خسارات معیشت مردم را با چالش کمتری مواجه خواهد کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 102