کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده به دادگستری شهرستان رشتخوار
کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده به دادگستری شهرستان رشتخوار

رئیس دادگستری رشتخوار گفت: در طی یک سال اخیر نسبت به سال قبل ۱۵ درصدی ورودی پرونده به دادگستری شهرستان رشتخوار کاهش داشته است.

به گزارش اختر شرق؛ حسن نژاد ضمن تقدیر از کارکنان قضایی واداری شاغل در دادگستری، شورای حل اختلاف و ضابطان شهرستان عنوان کرد: با استفاده از فناوری الکترونیکی در طی یک سال اخیر حدود ۳۲ هزار ابلاغ الکترونیک از طریق سامانه ثنا صادر و از حیث دادرسی الکترونیکی شعبه اول دادگستری شهرستان رتبه سوم در بین کلیه شعب دادگستری استان را در خردادماه کسب کرد.

وی بابیان این مطلب که ازلحاظ عملکرد نیز دادگستری شهرستان در بین ۳۶ حوزه قضایی استان رتبه چهار را کسب نموده است افزود، کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی، کاهش پرونده‌های موجود در شعب، عدم وجود آمار منفی، استفاده از فناوری‌های روز و غیره منجر به کسب رتبه عالی در استان شده است.

حسن نژاد با عنوان آمار بالای پرونده‌های طلاق در شهرستان، علت اصلی آن را کودک همسری اعلام و اظهار کرد: قانون‌گذار در مواد ۱۰۴۱ قانون مدنی و ۵۰ قانون حمایت خانواده برای مردی که با دختر زیر ۱۳ سال بدون اجازه دادگاه ازدواج نماید مجازات دو تا پنج سال حبس را در نظر گرفته است که این مجازات شامل سرپرست و ولی قانونی دختر و عاقد نیز می‌گردد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 17