کانون هماهنگی تشکل‌های گردشگری کشور در استان خراسان رضوی تشکیل می‌شود
کانون هماهنگی تشکل‌های گردشگری کشور در استان خراسان رضوی تشکیل می‌شود

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در راستای تقویت همکاری و مشارکت بخش خصوصی گردشگری در تصمیم‌سازی و ارائه مشاوره‌های فنی، کانون هماهنگی تشکل‌های حرفه‌ای استان خراسان رضوی ایجاد می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ ابوالفضل مکرمی‌فر در این باره عنوان کرد: این شورای مشورتی به استناد ماده ۱۱ دستورالعمل نحوه ایجاد و فعالیت تشکل‌های حرفه‌ای و متشکل از روسای هیات مدیره جوامع حرفه‌ای هتلداران، هتل آپارتمان دارن، اقامتگاه‌های بوم گردی و انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری سلامت و موسسات آموزشی استان خراسان رضوی و نماینده ناظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایجاد می‌شود.

مکرمی‌فر با اشاره به پشتوانه قانونی این تشکل حرفه‌ای گردشگری اظهار کرد: براساس ضوابط و مقررات موجود هر استانی که دارای حداقل پنج تشکل حرفه‌ای مطابق با ماده ۲۵ آیین نامه ایجاد اصلاح تکمیل و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری باشند می‌توانند با نظارت اداره کل آن استان کانون هماهنگی را ایجاد و نسبت به برگزاری جلسات مشورتی و هماهنگی اقدام کند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رئیس هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی از این اداره کل تشکیل کانون هماهنگی تشکل‌های حرفه‌ای حوزه گردشگری را درخواست کرده بود که برای همکاری در تشکیل این تشکل حرفه‌ای آمادگی لازم اعلام شد.

مکرمی‌فر با بیان این که اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موافقت خود با ایجاد این تشکل را اعلام کرده است، گفت: ایجاد کانون هماهنگی تشکل‌های حرفه‌ای در استان با رعایت ترتیب مشخص شده در ماده ۱۱ و تبصره‌های آن بلا مانع بود و لازم است تشکل‌های اشاره شده پس از هماهنگی اولیه با یکدیگر و تعیین ساختار اجرایی خود و ارسال درخواست معرفی نماینده ناظر این اداره کل فعالیت رسمی خود را آغاز کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1