کانون خادم یاران رضوی در مسکن مهر نیشابور راه‌اندازی شد
کانون خادم یاران رضوی در مسکن مهر نیشابور راه‌اندازی شد

دوازدهمین کانون نمایندگی خادم یاران رضوی در مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) محله مسکن مهر شرقی نیشابور راه‌اندازی شد.

دوازدهمین کانون نمایندگی خادم یاران رضوی در مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) محله مسکن مهر شرقی نیشابور راه‌اندازی شد.

به گزارش اختر شرق؛ در این جلسه مسئول نمایندگی خادم یاران رضوی نیشابور گفت: کانون‌های خادم یاران در محلات با چارت تشکیلاتی با مسئولیت امام جماعت مساجد تشکیل می‌شود تا گامی برای مردم محله در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی برداشته شود.

احمد گیاهی به ارائه گزارش عملکرد این نمایندگی پرداخت و افزود: زائران اولی توسط آستان قدس و همیاری خیران به زائر شهر مشهد منتقل‌شده و طی سه شبانه‌روز از فیض عظیم زیارت و برنامه‌های جانبی فرهنگی آموزشی بهره‌مند  می‌شوند.

وی اضافه کرد: چون اصولاً در خراسان رضوی زائر اولی خیلی کم است برنامه ما روی افرادی است که از زمان زیارت اولشان ۱۰ سال می‌گذرد و به خاطر مشکلات مالی و یا ناتوانی بدنی و یا تنهایی قادر به انجام زیارت نبودند که در مدت دوساله فعالیت نمایندگی خادم یاران در نیشابور هزار و ۷۴۴ تن از این اردوها بهره‌مند شدند.

این خادم امام رضا (ع) یادآور شد: با توجه به وجود نیروهای مهندسی و فنی در حوزه‌های مختلف، اردوهای جهادی را راه‌اندازی کرده و خدمات فنی و ساختمانی برای نیازمندان ارائه کرده‌ایم که مهم‌ترین آن در منطقه سیل‌زده اردسمان بود.

گیاهی خاطرنشان کرد: البته در آن مقطع بر اساس دستور تولیت وقت آستان قدس، صد بسته ارزاق عمومی و صد میلیون تومان هم کالا خریداری و تحویل خانواده‌های سیل‌زده شد.

وی گفت: آستان قدس رضوی برای اشتغال‌زایی در حوزه تولید یک میلیارد تومان اختصاص داد که ۳۱ تن افراد جویای کار با تأییدیه کمیته امداد و بسیج از این تسهیلات مالی برخوردار شدند.

مسئول نمایندگی خادم یاران رضوی نیشابور ادامه داد: کانون سلامت خادم یاران حداقل هفته‌ای دو روز در مناطق محروم حضور یافته و به‌صورت رایگان متقاضیان را ویزیت کرده و ۷۰ درصد هزینه دارو هم پرداخت می‌شود.

گیاهی اطلاع داد: این کانون موفق شد از ابتدای سال تاکنون ۱۷ پسر خردسال در منطقه ۱۴ معصوم و ۴۱ پسر خردسال در مسجد رضوی خط کاشمر را به‌طور رایگان ختنه کند که این آمار در کل سال گذشته ۴۷۷ تن بوده که از این بابت ۲۰۰ هزار تومان به خانواده‌های نیازمند کمک شده است.

به وی گفته وی، تعدادی از معلمان عضو کانون آموزش خادم یاران هستند که برای دانش آموزان که قادر به پرداخت هزینه‌های معلم خصوصی نیستند کلاس آموزشی در مساجد می‌گذارند و البته کلاس‌های مهارتی چون خیاطی، آشپزی و شیرینی‌پزی نیز برگزارشده است.

این فعال اجتماعی اظهار کرد: ۷۸ کیلو شیرینی که مصالح آن توسط آستان قدس رضوی تهیه‌شده بود توسط بانوان خادم یار تولید و در دهه کرامت در پلیس‌راه، راه‌آهن، برخی مساجد و محل نمایندگی خادم یاران توزیع شد.

گیاهی افزود: برای ۱۷ زوج نیازمند جهیزیه چهار میلیون تومانی تهیه و برای آن‌ها اردوی سه‌روزه زیارتی تفریحی در مشهد مقدس برگزار شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7