کاشمر بزرگترین واحد اصلاح نژاد در شرق کشور
کاشمر بزرگترین واحد اصلاح نژاد در شرق کشور

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر گفت: کاشمر در جذب اصلاح نژاد با ظرفیت پنج هزار رأس به عنوان بزرگترین واحد اصلاح نژاد در شرق کشور شناخته شده است.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس شجعی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۹ شهید حوزه جهاد کشاورزی گفت: کاشمر از ظرفیت‌های بالای کشاورزی برخوردار است و در برخی موارد در شرق کشور رتبه اول را دارد.

شجعی از زنجیره مرغ گوشتی، مرغ مادر، مرغ تخم گذار، سردخانه، خوراک دام و طیور و آبزیان و زرین تخم زنجیره پیشرو صالح که از افتخارات این منطقه است یاد کرد و گفت: در این مجموعه بستر مناسبی برای اشتغال و کارآفرینی فراهم شده است.

وی عنوان کرد: بزودی گاوداری ۵۰۰ راسی و طرح‌های گلخانه‌ای صالح افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر گفت: یکی از موضوعاتی که کمتر به آن توجه شده، مبارزه با کانون‌های ملخ است که سالیانه انجام می‌دهیم و چون دُز سم بالاست بعضی همکاران ما در سمپاشی راهی بیمارستان می‌شوند که می‌توان به عنوان سربازان گمنام از این عزیزان یاد کرد که اگر این مبارزات صورت نگیرد شاهد هجوم ملخ‌ها به منطقه و آسیب به کشاورزان خواهیم بود.

شجیعی با بیان اینکه شهرستان کاشمر در جذب اصلاح نژاد با ظرفیت پنج هزار رأس به عنوان بزرگترین واحد اصلاح نژاد در شرق کشور شناخته شده است، مطرح کرد: کاشمر در بخش تامین غذایی، ۱۰ هزار تن سفید در سال و ۱۵ تن تخم مرغ در روز تولید و عرضه می‌شود که آمار خوبی در تامین غذایی است.

مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر گفت: در تولیدات دامی، مهمترین پتانسیل بخش تامین غذایی حدود ۱۸۲هزار دام سبک و ۱۰ هزار دام سنگین در شهرستان را داریم، همچنین با وجود سه واحد صنعتی دامداری شیری و پرواربندی گوسفند با ظرفیت دو هزار و۴۰۰ رأس و در جذب اصلاح نژاد باظرفیت پنج هزار رأس، کاشمر به عنوان بزرگترین واحد اصلاح نژاد در شرق کشور شناخته شده است.

وی افزود: این شهرستان در هویت‌شناسی دام، جزء رتبه‌های برتر استان با تعداد ۱۲۱هزار و ۴۶۲ رأس دام پلاک کوبی شده است.

شجیعی، توسعه شهرک‌های کشاورزی، گلخانه‌ای و دامپروری، حمایت و پشتیبانی از صنایع تبدیلی و غذایی، تولید صنایع غذایی و توسعه زنجیره‌های تولیدی دامی وگیاهی از جمله قارچ در اولویت برنامه‌های آتی این سازمان عنوان کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 61