کارگاه فراوری پسته در رشتخوار فعال شد
کارگاه فراوری پسته در رشتخوار فعال شد

فرماندار شهرستان رشتخوار گفت: یک واحد صنعتی فرآوری محصولات کشاورزی برای ضبط و فرآوری پسته در بخش جنگل شهرستان رشتخوار واقع در جنوب خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خالقداد عرب در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با بیان این مطلب که برای اجرای این واحد صنعتی که در هر دوره یک هزار و ۳۵۰ تن پسته خام را فرآوری و روانه بازار مصرف می‌کند ۹ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه تامین و هزینه شده است، عنوان کرد: همچنین با بهره‌برداری از واحد تولیدی صعتی فراوری پسته در رشتخوار زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵ نفر از جوانان منطقه فراهم شد.

وی ادامه داد: سالانه چهار هزار تن محصول از سطح پنج هزار هکتار باغ پسته در رشتخوار برداشت می‌شود.

فرماندار رشتخوار راه‌اندازی واحد فرآوری پسته را در این شهرستان گامی مهم در مسیر ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار برای کشاورزان منطقه توصیف و بیان کرد: تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجد را نه تنها برای ساخت بلکه به منظور احیای واحدهای تولیدی راکد بکار گرفته‌ایم.

عرب، با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۸۰۰ بهره‌بردار کشاورز، دامدار و باغدار با بهره‌گیری از ۴۷۷ حلقه چاه، ۵۳ رشته قنات و پنج رودخانه در رشتخوار فعالیت دارند، گفت: کشاورزان رشتخواری در ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی این شهرستان سالانه ۳۵۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازار می‌کنند.

فرماندار رشتخوار عنوان کرد: مهمترین محصولات باغی و زراعی رشتخوار شامل «گندم، پنبه، چغندر، جو و زعفران» نام بردو گفت این شهرستان با تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن «یونجه، پنبه، پیاز، چغندر علوفه‌ای و کدو بذری» رتبه‌های نخست تا سوم این حوزه را در خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است؛ مرکز شهرستان ۶۱ هزار نفری رشتخوار در فاصله ۱۹۹ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. رشتخوار مرکب از دو بخش مرکزی و جنگل ۶۹ روستا دارد. ۷۸ درصد جمعیت رشتخوار ساکن روستاهای این شهرستان هستند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 16