کارشناس و پژوهشگر مسایل دینی در حوزه کودکان و نوجوانان درگذشت
کارشناس و پژوهشگر مسایل دینی در حوزه کودکان و نوجوانان درگذشت

حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمدحسن راستگو کارشناس و پژوهشگر مسایل دینی در حوزه کودکان و نوجوانان امروز دوم آذرماه درگذشت.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام راستگو سالهای متمادی به عنوان کارشناس در برنامه‌های متنوع تلویزیونی حضور داشت و برای کودکان و نوجوانان مسائل دینی و مذهبی را تبیین می‌کرد.

او در سال ۱۳۳۲ هجری شمسی در شهر مشهد به دنیا آمد. سال دوم دبیرستان وارد حوزه علمیه مشهد و سپس برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه قم شد.

حجت الاسلام راستگو مبتکر برنامه ویژه تعلیم و تربیت کودکان ونوجوانان به صورت کلاس، اردو، دروس کلاسیک برای مربیان پرورشی، مراکز تربیت معلم و حوزه‌های علمیه و صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران بود و به همین دلیل، محبوبیت فراوانی در میان خانواده‌ها داشت.

تحقیقات او در زمینه‌های عقاید، تعلیم و تربیت، روانشناسی، اخلاق، احکام، تاریخ، قصص قرآن، قصص کودکان ونوجوانان، مشاوره و راهنمایی، تفسیر قرآن، مسائل اجتماعی، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، شعر و برنامه ریزی درسی است.

در اختتامیه سیزدهمین جشنواره مدهامتان در سال ۱۳۹۸ از حجت الاسلام راستگو، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد تقدیر به عمل آمد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درگذشت این استاد قرآنی را تسلیت عرض می‌نماید و از خداوند منان برای ایشان اجر عظیم خواستار است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1