کارآفرین قوچانی: ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۰۰ نفر در قوچان با صنعت فَرَت بافی
کارآفرین قوچانی: ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۰۰ نفر در قوچان با صنعت فَرَت بافی

کارآفرین قوچانی گفت: اگر تبلیغات در خصوص صنعت فَرَت بافی خوب صورت بگیرد، علاقه مندان با ابزارهای اولیه ما این کار را آموزش می‌بینند و به لطف خدا وقتی پیشرفت کردند می‌توانند با مبلغ کم و شاید ۱۰ میلیون تومان که صندوق کارآفرین نیز حمایت می‌کنند در خانه‌هایشان فعالیت داشته باشند و اگر کمیته امداد و بهزیستی از این شغل حمایت کنند و اشتغال‌زایی صورت بگیرد، اشتغال در این حوزه به بیش از ۲۰۰ نفر می‌رسد.

خانم محترم محمدابراهیمی قوچانی، کارآفرین اشتغال‌زا و تولید کننده در چندین رشته و در شرکت تعاونی برتر ضمن تبریک هفته صنایع دستی به همه هنرمندان، در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: این باعث افتخار بنده است که در کنار همه بانوان هستم و امیدوارم بتوانیم در رشته‌های مختلف در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشیم.

این کارآفرین برتر استان با اشاره به این که دستگاه پارچه‌بافی یا فَرَت بافی در برنامه‌های آینده کاری وی است، گفت: امیدوارم که بانوان از این رشته استقبال کرده و مورد تأییدشان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: دستگاه پارچه‌بافی یا فَرَت بافی از منسوجاتی است که انواع حوله، چادر شب دارد. سفره، بقچه و لباس زیر که می‌توان به وسیله نخ‌های تأیید شده ابریشم آن‌ها را تهیه کرد، فَرَت در فرهنگ معین به معنای تاروپود آمده است و در خراسان رضوی، شمالی و جنوبی رواج و قدمتی چندین‌ساله دارد.

ابراهیمی قوچانی بیان کرد: در نمایشگاهی که در زمینه حوله‌بافی و پارچه بافی در روستای رویین در خراسان شمالی برگزار شده بود به این رشته علاقه‌مند شده است و تمام بانوان در منطقه رویین این دستگاه را در خانه‌هایشان دارند و یک شغل خانگی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تا جایی که بنده درجریان هستم من اولین کسی هستم که این دستگاه را در قوچان دارم و حتی فنی حرفه‌ای نیز هنوز در این زمینه فعالیت نکرده است.

ابراهیمی قوچانی عنوان کرد: اگر تبلیغات در خصوص صنعت فَرَت بافی خوب صورت بگیرد، علاقه مندان با ابزارهای اولیه ما این کار را آموزش می‌بینند و به لطف خدا وقتی پیشرفت کردند می‌توانند با مبلغ کم و شاید ۱۰ میلیون تومان که صندوق کارآفرین نیز حمایت می‌کنند در خانه‌هایشان فعالیت داشته باشند و اگر کمیته امداد و بهزیستی از این شغل حمایت کنند و اشتغال‌زایی صورت بگیرد، اشتغال در این حوزه به بیش از ۲۰۰ نفر می‌رسد.

این کارآفرین برتر استان با بیان اینکه انتظار این است که تسهیلات با مدت یک سال تنفس بابت وام ارائه شود، گفت: من این قول را می‌دهم که بتوانم در این زمینه اشتغال‌زایی کنم و باید همه دست به دست هم بدهیم، تا انشاالله بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و رشته‌های متنوعی را بیاوریم و بتوانیم با خلاقیت و با بسته‌بندی‌های خوب کارهایمان را به استان‌های دیگر ارائه بدهیم.

ابراهیمی قوچانی در پایان گفت: با توجه به اینکه نماینده شهر ما استقبال زیادی از کارهای ما دارند می‌توانیم فعال باشیم و در رشته‌های مختلف ثبت داشته باشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 120