پیگیری ایجاد شرکت تعاونی ماهیان خاویاری سبزوار
پیگیری ایجاد شرکت تعاونی ماهیان خاویاری سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ایجاد مزارع پرورش ماهیان خاویاری، بعنوان ارزشمندترین گونه پرورشی و تولید گوشت و استحصال خاویار در سبزوار، مورد استقبال واقع شده و بازخورد بسیار مناسبی بین مردم و فعالان بخش کشاورزی، داشته است.

به گزارش اختر شرق؛ علی اصغر امانیان، معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار عنوان کرد: نخستین نشست پیگیری تاسیس شرکت تعاونی کشاورزی آبزی‌پروری ماهیان خاویاری سبزوار، تشکیل شد. پارسال نشست‌هایی در این زمینه، در اداره شیلات سبزوار تشکیل شده بود.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه اقدامات اولیه صورت گرفته برای رفع این کمبود و تشکیل تعاونی، به نتیجه نرسیده بود و کار به دلیل مشکلات مختلف از جمله امور مربوط به اجرای طرح پایلوت ماهیان خاویاری کال شور سبزوار و ناهماهنگی تولیدکنندگان، ناقص مانده بود.

لازم به ذکر است؛ تامین نهاده‌های آبزی پروران، پیگیری تخصیص تسهیلات بانکی کم‌بهره، برنامه ریزی ارتقای کمیت و کیفیت آبزیان تولیدی، صادرات و دستیابی به بازارهای جهانی، جذب مشتریان خارجی، شرکت در نمایشگاههای استانی، منطقه‌ای و ملی و معرفی بهتر محصول تولیدی به مصرف کنندگان، از اهداف تشکیل این تعاونی است.

خبرنگار: مهدیه عابدی

image_printچاپ مطلب

Visits: 16