پیمان دختران مشهدی با شهدای مقاومت در مشهد برگزار شد
پیمان دختران مشهدی با شهدای مقاومت در مشهد برگزار شد

پیمان دختران مشهدی با شهدای مقاومت، با عنوان دختران حاج قاسم، به میزبانی خانواده معظم شهدا مدافع حرم و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سرلک، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی ارفع و مجری رسانه‌‌ی ملی، خانم فضه سادات حسینی، در محل سالن همایش‌های صداوسیما، برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ این اجماع، به همت مریم جورجانی، همسر شهید مدافع حرم، مرتضی عطایی، برپاشده و به‌طور زنده، توسط شبکه‌ی تلویزیونی افق پخش شد.

 آیین آغازین این مراسم، با تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، توسط گروه رزم نوازان سپاه امام رضا (ع)، برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سرلک، به‌عنوان اولین سخنران مراسم، ضمن ابراز تأسف نسبت به تلخی‌های دی‌ماه ۹۸، بیان کرد: در جوار حرم علی ابن موسی‌الرضا (ع)، از خداوند می‌خواهم که لطف و رحمت خود را در اتفاقات پیش روی ما به ما نشان دهد و دل غم‌زده و متلاطم ما را با لطف خود آرام کند.

علی سرلک در ارتباط با شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: حاج قاسم، به تعبیر رهبر انقلاب، یک مکتب و جریان و یک نگاه متفاوت به هستی بود.

به تعداد ما انسان‌ها، نگاه و موضع وجود دارد، اما آنچه حاج قاسم را متفاوت کرده است، نگاه و مکتب اوست.

جنس نگاه حاج قاسم سلیمانی، بدین گونه بود که این عالم خدایی دارد و مالکیت خدای متعال، باید به همه‌ی ابعاد وجودی ما گسترش پیدا کند.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی، به دنبال ثابت کردن مالکیت خدا و تحقق خواسته‌های خدا بود، لذا شیوه‌ی او شیوه‌ی مجاهدت بود؛ اگرچه عرصه‌ی نظامی، از او یک ژنرال نابغه و یک جنگجوی دلاور که همه از نام او می‌ترسند ترسیم می‌کند، اما هویت اصلی حاج قاسم، جدال برای مالکیت خداست و جدال برای رساندن این پیغام که انسان‌ها شما مالک و مقصدی دارید.

این استاد حوزه علمیه، در ارتباط با نوع زندگی حاج قاسم بیان کرد: تمام این دنیا با همه‌ی جاذبه‌هایش، حریف حاج قاسم نشد. او با عشق بی‌کرانی که به اتصال با حق داشت، برای رسیدن به آن از درون وجود خودش همه‌ی حجاب‌ها را کنار زد. پیام زندگی حاج‌ قاسم به ما می‌گوید، انسان امروز و انسان غرق‌شده در ابزار‌های مدرن، بدان این‌ها حجاب بین تو و حقیقت‌اند و اگر قلبت را متصل به الله نکنی، در چاله‌های هوس‌های حقیر و کوتاه، جامی‌مانی.

حجت‌الاسلام سرلک، خطاب به دختران حاج قاسم اذعان کرد: دختران سرزمین ایران، شما افتخار بزرگی دارید که توانستید در زمان خودتان یک اسطوره‌ را ببینید. شما با حاج قاسم نفس کشیدید شما او را از نزدیک دیدید. شما نسل هم‌نفس حاج‌ قاسم هستید، به همین خاطر شاید عنوان دختری را بتوانیم به فرزندانی که شما بعد‌ها با این نگاه تربیت خواهید کرد، بدهیم و شما چه‌بسا، خواهران کوچک حاج قاسم محسوب شوید.

وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: اگر در یک جمله بخواهم بگویم دختران حاج قاسم چه کسانی هستند، می‌گویم دخترانی هستند که به هدف حاج قاسم توجه دارند و راه او را دنبال می‌کنند.

در دنیایی زندگی می‌کنیم که خیلی باید مراقب خودتان باشید و اگر کسی در مکتب قاسم سلیمانی نباشد باخته است. علی سرلک ادامه داد: کسی می‌تواند شهید بشود که شهید زندگی کند؛ یعنی باید همه‌ی وجودتان را خرج کنید، خوب درس بخوانید، در جمع خانواده، دوستان و نزدیکان، دختران بسیار مهربانی باشید و از همه توانتان استفاده کنید و انشالله خدا به دست شما، آن انتقام سخت را که رهبر انقلاب فرمودند، رقم بزند.

حجت‌الاسلام علی سرلک، در پایان سخنان خود به شهید ابو مهدی اشاره کرد و یادآور شد: ابو مهدی، آینه و نسخه دیگر حاج قاسم بود. او ذوب در حاج قاسم بود چون حاج قاسم ذوب در خدا بود و هر دو می‌گفتند ما فدایی سید علی خامنه‌ای هستیم. ما برای ابو مهدی با همه‌ی وجود احترام قائلیم و سایه‌ی او بر سر ماست.

در ادامه مراسم، خانم فضه سادات حسینی مجری برنامه، با نگار خادمی، دختر شهید محمود علی خادمی، مطهره سادات عالمی، دختر شهید سید علی عالمی و زینب مهرابی دختر شهید مهرابی، به گفت‌وگو نشست.

دختر شهید مهرابی در این گفت‌وگو بیان کرد: زمانی که حاج قاسم سلیمانی به منزل ما آمده بودند به من گفتند، کنار هر شهید مدافع حرم، باید یک زینب وجود داشته باشد و این زینب‌ها باید زیاد باشند. من احساس می‌کنم تمام دختران سرزمین من زینب هستند و تک‌تک ما، راهی را که حاج قاسم عزیز شروع کردند را به پایان می‌رسانیم. انشالله که بتوانیم علمداران خوبی برای شهدا باشیم.

 حاج قاسم با شهادتشان بار بزرگی به گردن ما گذاشتند و انشالله که تک‌تک ما در این راه ثابت‌قدم هستیم.

زینب خادمی در پایان گفت: آمریکا احساس کرد با شهادت حاج قاسم می‌تواند ایشان را حذف و ما را زمین‌گیر کند، اما کور خوانده. همه ما باهم متحد هستیم و با حاج قاسم و شهیدان محور مقاومت، پیمان ابدی می‌بندیم. ‏

در پایان این مراسم، میثاق نامه دختران حاج قاسم همراه با شعارهای مرگ بر آمریکا، لبیک یا زینب، قرائت شد.

 ‏دختران حاج قاسم در بخشی از این میثاق نامه بیان کردند: ما دختران سردار دل‌ها، زینب‌وار ایستاده‌ایم و در این برهه‌ی حساس نظام، عهد می‌بندیم تا خون در رگ‌ها‌یمان جاری است و تا جان در بدن داریم، آمریکا و هم‌نسلان آمریکا را دشمنان خود بدانیم و قول می‌دهیم همچون پدر سردارمان، در مسیر تعالی اسلام، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را پیش بگیریم و پشت رهبر عزیزمان بمانیم.

آیین پایانی مراسم، با بزرگداشت دختران، خواهران و همسران شهدای مدافع حرم، شهدای محور مقاومت و شهدای ترور انجام شد. در بین این بانوان، زنانی از کشورهای بحرین، لبنان، نیجریه، یمن، پاکستان، سوریه و عراق نیز حضور داشتند.

خبرنگار: مریم مشتاقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 28