پیش بینی ۲۰ هزار تخت بازتوانی بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کووید-۱۹ در استان خراسان رضوی
پیش بینی ۲۰ هزار تخت بازتوانی بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کووید-۱۹ در استان خراسان رضوی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به منظور گذراندن دوران نقاهت بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کووید-۱۹ با دستور استاندار خراسان رضوی، ۲۰ تا ۲۵ هزار تخت پیش بینی شده است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر شاپور بدیعی در حاشیه بازدید از مراکز بازتوانی بیماران حاد تنفسی و کووید-۱۹، عنوان کرد: مراکز بازتوانی با همکاری سپاه امام رضا(ع)، آستان قدس رضوی و سایر سازمان ها به منظور گذراندن دوران نقاهت بیمارانی که پس از ترخیص از بیمارستان شرایط مراقبت در منزل را ندارند ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بیماران پس از تایید مددکاری بیمارستان به مراکز بازتوانی معرفی می شوند تا پس از گذراندن دوران نقاهت و حمایت های تغذیه ای و مراقبتی بتوانند به زندگی شغلی و اجتماعی خویش بازگردند.

مسئول کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بهترین راهکار در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری ماندن در خانه و رعایت توصیه های بهداشتی است اظهار کرد: در صورت همکاری مردم می توان به زودی از این بیماری که ابتلا به آن ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد جلوگیری کرد.

دکتر بدیعی در پایان خاطرنشان کرد:در حال حاضر شش بیمار در مرکز بازتوانی بیماران حاد تنفسی که به همت سپاه امام رضا(ع) راه اندازی شده است در حال گذراندن دوران نقاهت هستند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3