پیش‌بینی جذب ۳۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی به جشن نیکوکاری
پیش‌بینی جذب ۳۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی به جشن نیکوکاری

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و قرار داشتن در آستانه سال نو پیش‌بینی می‌شود در جشن نیکوکاری ۳۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شود.

به گزارش اختر شرق؛ حسین گیلاسی از برگزاری جشن نیکوکاری به‌صورت متمرکز در استان هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد و افزود: در جشن نیکوکاری از ظرفیت خیران، حامیان، دانش آموزان، مؤدیان زکات، مراکز نیکوکاری، مشترکان صدقات و آحاد مردم برای رسیدگی هرچه بیشتر به امور محرومان بهره گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: جشن نیکوکاری در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که میزبانی از این جشن ۱۴ اسفند در مدارس، ۱۵ اسفند در پایگاه‌ها و دفاتر و ۱۶ اسفند در مصلاهای نماز جمعه خواهد بود.

گیلاسی ازجمله برنامه‌های جشن نیکوکاری را برنامه‌ریزی برای اقدام تحولی دانست و اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌شده تا به خانواده‌های مستمری‌بگیر این نهاد بسته‌های حمایتی به‌صورت نقدی انجام شود که بر این اساس برای هر خانوار مشمول این طرح معادل ۵۰ درصد از سرانه پرداخت معیشتی توسط کمیته امداد اختصاص می‌یابد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی با عنوان اینکه ۱۶۰ هزار خانوار مستمر بگیر از تمامی خدمات کمیته امداد خراسان رضوی بهره‌مند هستند، ادامه داد: بسته‌های حمایتی برای خانواده‌های یک‌نفره ۳۲ هزار تومان، خانواده‌های دونفره ۳۶ هزار تومان، خانواده‌های چهارنفره ۵۰ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مستمری مددجویان کمیته امداد از محل کمیته امداد و سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌شود، ادامه داد: بسته‌های حمایتی نقدی بر اساس ۵۰ درصد از سرانه پرداختی کمیته امداد در نظر گرفته‌شده است که برای ۱۶۰ هزار خانوار اعتبار پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان طلبیده می‌شود.

گیلاسی بابیان اینکه تاکنون در سطح استان جلسات متعددی با آموزش‌وپرورش و سازمان دانش‌آموزی برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشن داشته‌ایم، اظهار کرد: در سال گذشته نیکوکاران در قالب جشن نیکوکاری به این نهاد بیش از ۱۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی داشتند که امیدوارم این رقم افزایش خوبی را داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ نیکوکاران می‌توانند با استفاده از شیوه‌های الکترونیکی و شماره‌گیری کد #۱*۰۵۱* ۸۸۷۷ * از طریق تلفن‌های همراه خود اقدام کنند و در این جشن سهیم باشند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 19