پیشرفت ۳۵ درصدی اولین تصفیه‌خانه سپتاژ ایران در کشف‌رود برای حل دائمی معضل تخلیه فاضلاب
پیشرفت ۳۵ درصدی اولین تصفیه‌خانه سپتاژ ایران در کشف‌رود برای حل دائمی معضل تخلیه فاضلاب

مسئله تخلیه روزانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ تانکر فاضلاب سپتاژ یا همان فاضلاب تخلیه شده از چاه‌های خانگی در رودخانه کشف رود، و کشاورزی در این منطقه طی سال‌های اخیر به یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی حاشیه شهر مشهد تبدیل شده است.

به گزارش اختر شرق؛ مسئله تخلیه روزانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ تانکر فاضلاب سپتاژ یا همان فاضلاب تخلیه شده از چاه‌های خانگی در رودخانه کشف رود، و کشاورزی در این منطقه طی سال‌های اخیر به یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی حاشیه شهر مشهد تبدیل شده است.

در همین راستا، از آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ که فرماندهی احیا و ساماندهی کشف رود به مدیریت شهری واگذار شد، احداث تصفیه خانه سپتاژ، به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار گرفت و عملیات اجرایی آن در آبان‌ماه سال جاری با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان آغاز شد.

این پروژه اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز شیمیایی این تصفیه‌خانه در خردادماه و فاز بیولوژیک آن در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه، معضل تخلیه فاضلاب سپتاژ به رودخانه کشف‌رود، برای همیشه خاتمه پیدا خواهد کرد و گامی بزرگ در راستای احیای رودخانه تاریخی کشف‌رود خواهد بود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 65