پیشتازی تربت جام در کنترل هوشمند مصرف آب در بخش کشاورزی و صنعت
پیشتازی تربت جام در کنترل هوشمند مصرف آب در بخش کشاورزی و صنعت

تجهیز و مدیریت مصرف ۹۹ درصد از چاه‌های کشاورزی، دام و صنعت منطقه به وسیله کنتورهای هوشمند آب و برق توسط امور آب تربت جام انجام شد.

به گزارش اختر شرق؛ تا شهریورماه ۹۹ بروی عمده منابع مجاز آبی شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد کنتور هوشمند نصب شده است.

مدیر امور منابع آب با بیان این مطلب گفت: در نیمسال نخست سال جاری ۱۲ کنتور جدید نصب و با پیگیری مداوم گروه‌های گشت و نظارت این امور از ابتدای سال تا کنون تعداد ۱۷۴ کنتور معیوب تعمیر و ۱۰۴ مودم بروزرسانی شده‌اند.

یوسف اختری با اعلام اینکه ۱۰۷۶ مورد بازدید از کنتورهای هوشمند چاه‌ها در نیمه اول سال انجام شده است ضمن هشدار به متخلفین گفت: هرگونه تغییر و دستکاری بلافاصله شناسائی و با مالکین برخورد می‌شود.

مدیر امور منابع آب تربت‌جام در پایان به بهره‌برداران یادآوری کرد نسبت به برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت حقآبه تعیین شده در پروانه‌های صادره اهتمام جدی داشته باشند تا در ادامه به مشکل برنخورند.

لازم به ذکر است؛ شهرستان تربت جام در شرق استان خراسان رضوی از مناطق خشک استان است که اجرای سند مهم سازگاری با کم آبی در این شهرستان اهمیت حیاتی دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 10