پوشش ۹۷ درصدی شبکه فاضلاب در سبزوار
پوشش ۹۷ درصدی شبکه فاضلاب در سبزوار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: تمامی جمعیت ۲۵۰ هزار نفری سبزوار، زیر پوشش شبکه آب هستند و با اجرای ۴۶۱ کیلومتر شبکه، افزون بر ۹۷ درصد شبکه فاضلاب این شهر، اجرا شده است.

به گزارش اختر شرق؛ حسین ریاضی در این باره عنوان کرد: طی سه سال گذشته با ایجاد ۴۰ کیلومتر شبکه جمع آوری، پوشش شبکه فاضلاب سبزوار افزایش یافته و ۱۴ هزار انشعاب جدید به ویژه در مناطق حاشیه شهر، به شبکه فاضلاب متصل شده است.

ریاضی بیان کرد: اکنون برخی از مناطق حاشیه شهر سبزوار شامل بخشی از محلات کلاته سِیفَر، بهاران، قلعه نو دِهراز و محله قدس، بدون شبکه فاضلاب هستند که احداث شبکه در این محلات هم، آغاز شده است.

وی ادامه داد: با اتصال عمده سکونتگاههای غیررسمی و مناطق حاشیه شهر سبزوار به شبکه فاضلاب، مشکلات بهداشتی و اجتماعی ساکنان این مناطق، کاملاً رفع می‌شود.

ریاضی با اشاره به اینکه عامل اصلی کندی اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در برخی محلات حاشیه شهر، مربوط به تملک، بازگشایی، کف و بر و یا معارض است که بازگشایی معابر از سوی شهرداری، در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سفر هیات دولت به استان، ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل اجرای طرح شبکه فاضلاب سبزوار، اختصاص یافته است.

خبرنگار: مهدیه عابدی

image_printچاپ مطلب

Visits: 7