پروژه کمربند گردشگری پیشکوه، کمربند سبز، احداث می‌شود
پروژه کمربند گردشگری پیشکوه، کمربند سبز، احداث می‌شود

کمربند گردشگری پیشکوه (کمربند سبز) با مقطع عرضی ۴۵ متر از پارک ثامن آغاز می‌شود و در امتداد پارک پیشکوه تا جاده بایگ ادامه می‌یابد.

به گزارش اختر شرقِ از آنجا که منطقه گردشگری پیشکوه به‌عنوان قطب گردشگری در منطقه می‌باشد و سند بهره بردای از آن نیز به شهرداری واگذار شده است؛ با عبور این محور از کنار این منطقه، شرایط دسترسی آسان مسافرین و زائرین به اماکن تفریحی و اقامتی پیش بینی شده تسهیل می‌شود و ماندگاری مسافرین در شهر را به همراه خواهد داشت. در اطراف این محور و مخصوصا در منطقه نمونه گردشگری پیشکوه کاربری‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری متعددی پیش بینی شده و مراحل تهیه طرح توسط مشاور به پایان رسیده است.

با پیگیری‌های شورای اسلامی شهر و حمایت، همراهی و برنامه ریزی سرپرست شهرداری، عملیات اجرایی احداث این کمربندی از نقطه ابتدای یعنی پارک ثامن آغاز شده است.

با توجه به حجم بالای عملیات عمرانی و احداث ابنیه در این طرح می‌توان از این پروژه بعنوان پروژه مادر شهرداری تربت حیدریه طی چند سال اخیر یاد کرد.

یکی دیگر از مزایای احداث طرح کمربند گردشگری پیشکوه (کمربند سبز) تعریض و ایمن‌سازی ورودی تربت حیدریه از سمت گناباد است. با پیگیری‌های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مهندس خوش طینت، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر و مهندس عظیمی، سرپرست شهرداری، طی جلسه ایی که چندی پیش با حضور قائم مقام معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر کل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال شرق برگزار شد مصوب گردید پروژه ایمن‌سازی و بهسازی ورودی شهر از سمت گناباد توسط این شرکت انجام شود و شهرداری و اداره راه نیز در این خصوص این شرکت را همراهی نمایند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 80