پرداخت ۱۰ میلیارد تومان از مطالبات چغندرکاران گلستانی توسط شرکت کشت و صنعت جوین
پرداخت ۱۰ میلیارد تومان از مطالبات چغندرکاران گلستانی توسط شرکت کشت و صنعت جوین

مدیر کشاورزی شرکت کشت و صنعت جوین از پرداخت ۱۰ میلیارد تومان از مطالبات چغندرکاران گلستانی خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان جوین در تولید محصولات کشاورزی بخصوص محصولات استراتژیکی همچون گندم، جو، چغندر و کلزا، گفت: به لطف خدا محور توسعه در این شهرستان در بخش کشاورزی نهادینه‌شده است.

قارزی ضمن تأکید بر اهمیت ترویج و کشت چغندرقند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تحویل چغندرقند کشاورزان گلستانی به کارخانه قند جوین از مرز ۶۰ هزار تن گذشته است.

 مدیر کشاورزی شرکت کشت و صنعت جوین با اشاره به پرداخت ۱۰ میلیارد از مطالبات چغندرکاران گلستانی توسط شرکت کشت و صنعت جوین، خاطرنشان کرد: تا ابتدای تیرماه سال جاری، بالغ‌بر ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع کشاورزان چغندرکار گلستانی تحویل کارخانه قند جوین گردیده است.

مهدی طلوعی نسب بابیان این مطلب که متوسط درصد عیار قند در این چغندرقندهای تحویل‌شده، ۱۶/۱۹ درصد و میانگین عملکرد در واحد سطح ۴۲ تن در هکتار بوده است، عنوان کرد: در سال زراعی جاری با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با سازمان جهاد کشاورزی گلستان و شرکت‌های حمل‌ونقل استان، عملیات حمل محصول کشاورزان به کارخانه قند جوین با روندی قابل‌قبول در حال انجام است و با همکاری تمامی مسئولان، بیش از ۴۲۰۰ تن چغندرقند به‌صورت روزانه تحویل کارخانه قند می‌گردد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: روند عملیات برداشت چغندرقند پائیزه گلستان تا اواخر تیرماه جاری با همین ضرب‌آهنگ ادامه داشته باشد و همچون سال‌های گذشته، یک بهره‌برداری پائیزه، به کارخانه قند جوین اضافه گردد.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 51