پرداخت ۸ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بوم‌گردی در شهرستان گلبهار
پرداخت ۸ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بوم‌گردی در شهرستان گلبهار

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چناران و گلبهار گفت: در شهرستان گلبهار تا کنون ۱۰ موافقت اولیه تاسیسات گردشگری صادر شده و در حوزه بوم‌گردی در این شهرستان هشت میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش اختر شرق؛ محمد طاهریان‌مقدم در بازدید نماینده مردم شهرستان‌های بینالود، چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی و فرماندار گلبهار از تاسیسات گردشگری این شهرستان با اشاره به طرح‌های گردشگری در حال اجرا، اظهار کرد: با بهره‌برداری از چهار طرح بوم‌گردی تا پایان سال‌جاری صنعت گردشگری در شهرستان رونق بیشتری خواهد گرفت و با افتتاح این طرح‌ها برای ۱۶ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چناران و گلبهار بیان کرد: تاکنون برای این چهار اقامتگاه بوم‌گردی مبلغ هشتاد میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوص هزینه شده است.

وی همچنین از اختصاص اعتبار برای راه‌اندازی مجموعه خدماتی و سرویس بهداشتی در منطقه گردشگری چشمه سبز گلمکان خبر داد و گفت: این مجتمع تا پایان سال‌جاری در صورت تخصیص اعتبار تکمیل و تحویل شهرداری گلمکان خواهد شد.

طاهریان مقدم خاطرنشان کرد: تاکنون دو میلیارد ریال برای اجرای این طرح توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی هزینه شده است.

هم‌چنین حسین عباس‌زاده امامی نماینده مردم شهرستان‌های بینالود، چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری شهرستان‌های چناران و گلبهار با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر حرکت زائران به مشهد مقدس و امکان خدمات‌دهی به زائران و مسافران در شهرستان گلبهار، عنوان کرد: در زمینه اخذ تسهیلات برای راه‌اندازی واحدهای سرمایه‌گذاری این حوزه پیگیری و اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

در ادامه مهدی دونده فرماندار شهرستان گلبهار خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله کم گلبهار و مشهد، این شهرستان هرساله پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است که توسعه مراکز اقامتی می‌تواند در ایجاداشتغال پایدار نقش بسزایی داشته باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 65