پرداخت ۷۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات کشاورز کارت در شهرستان جوین
پرداخت ۷۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات کشاورز کارت در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از پرداخت ۷۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب کشاورز کارت برای خرید نهاده‌های کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: به منظور تامین به موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی و در اجرای تفاهم نامه منعقده بین بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد تسهیلات «کشاورز کارت» با هدف خرید نهاده‌های کشاورزی در اختیار بهره برداران این بخش قرار بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه شهرستان جوین از لحاظ پرداخت این تسهیلات در رتبه سوم استان قرار دارد، عنوان کرد: این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد (حداکثر ۱۰ هکتار و هر هکتار دو میلیون تومان) به افرادی مساعدت می‌شود تا در تامین کود و سم (از طریق کارگزاری‌های مورد تایید شرکت خدمات حمایتی) محصولات اساسی (گندم آبی و دیم، جو آبی، چغندر پائیزه و کلزا) دچار مشکلاتی نشوند.

قارزی در پایان خاطرنشان کرد: تا امروز طی گزارش بانک کشاورزی شهرستان تعداد ۴۲ مورد کشاورزی کارت در مجموع به مبلغ ۷۲۰۰میلیون ریال در شهرستان جوین صادر شده است.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 59