پرداخت ۶۳۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات در اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان
پرداخت ۶۳۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات در اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از پرداخت ۶۳۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات به هشت هزار و ۳۶۱ طرح ارائه شده در اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ حمید رضا پناه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در اولین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان که با حضور مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در سال ۱۴۰۰ برگزار شد از پرداخت ۶۳۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات به هشت هزار و ۳۶۱ طرح ارائه شده در اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان خبر داد.

پناه عنوان کرد: براساس آخرین آمار، نرخ مشارکت اقتصادی استان در زمستان سال گذشته ۴۲ درصد و نرخ بیکاری استان هفت درصد بود و مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی استان از بهار سال ۹۷ تا پایان سال گذشته نشان می‌دهد که این نرخ در فصول مختلف همواره بالاتر از متوسط نرخ مشارکت اقتصادی کشور بوده است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری خراسان رضوی در پاییز سال ۹۹ به ۵.۱ درصد رسید که کمترین نرخ بیکاری در کشور است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر از جویندگان کار در این استان مشغول فعالیت شدند که ۱۰۰ درصد از تعهد استان مبنی بر به کار گمارده شدن ۹ هزار و ۶۰ نفر محقق شد، خاطرنشان کرد: پارسال یک هزار و ۲۵۸ مجوز اشتغال خانگی از سوی دستگاه‌های اجرایی میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان صادر شد که یک هزار و ۹۳۵ فرد حقیقی و ۵۳ فرد حقوقی را زیر پوشش گرفت.

وی بیان کرد: در راستای اجرای الگوی ملی توسعه مشاغل خانگی در مرحله نخست پنج رشته مزیت دار خراسان رضوی برای توسعه این گونه مشاغل شناسایی شد، در مرحله دوم ۳۳۱ نفر آموزش‌های لازم برای توانمندسازی را فرا گرفتند و در مرحله سوم برای ۳۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار استان شغل ایجاد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته ۸۸.۵ درصد از سهم تکلیفی خراسان رضوی برای پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی و ۹۴.۸ درصد از سهم تکلیفی استان به مددجویان کمیته امداد محقق شده است، تصریح کرد: ۴۴ هزار و ۳۳۶ نفر متقاضی ثبت نام شده برای استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در خراسان رضوی هستند که تاکنون ۶۳۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات به هشت هزار و ۳۶۱ طرح ارایه شده از سوی آن‌ها پرداخت شده که پیش بینی می‌شود از این محل ۱۴ هزار و ۸۷۴ شغل ایجاد شود.

پناه در پایان ضمن ارائه گزارش کاملی از تسهیلات پرداختی در استان تاکید کرد: امروز همه ما وظیفه داریم با بهره گیری از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود بسترهای مناسبی را جهت دستیابی به اقتصادی فعال و پویا و اشتغال پایدار در استان فراهم کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 47